وام 381 میلیاردی بودجه 1401 برای اجرای طرح رتبه بندی معلمان

وام 381 میلیاردی بودجه 1401 برای اجرای طرح رتبه بندی معلمان

محمد واحدی درباره رتبه بندی معلمان گفت: موضوع رتبه بندی معلمان پس از 10 سال با مصوبه دیروز هیات امنا محقق می شود.

نماینده بجنورد در مجلس افزود: از اسفند ماه سال 1394 که این لایحه از سوی دولت قبل در مجلس مطرح شد تا به امروز فراز و نشیب های زیادی داشته است اما بالاخره نظام آموزشی مناسبی در ایران ایجاد شد.

واحدی بیان کرد: این یکی از مهمترین برکات این مصوبه است و امیدواریم اثرات بسیار خوبی در ارتقای کیفیت نظام آموزشی جمهوری اسلامی ایران داشته باشد.

وی گفت: شرایط اقتصادی و معیشتی و سطح تورم در کشور ممکن است تاثیر قانون بر رتبه بندی را کاهش دهد.

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ایجاد ثبات اقتصادی و ثبات پایه پولی کشور منجر به شفافیت کامل آثار رتبه بندی برای افزایش صلاحیت نظام آموزش و پرورش ایران اسلامی می شود.

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در خصوص تاریخ اجرای قانون رتبه بندی گفت: اساسنامه را ابلاغ کنید.

یک ماه که وزارت آموزش و پرورش باید پیش نویس آیین نامه قانون رتبه بندی معلمان را تهیه کند.

واحدی گفت: وزارت آموزش و پرورش یک ماه فرصت دارد تا مفاد اجرایی این قانون را تهیه و برای تصویب به هیأت وزیران ارائه کند. سپس آموزش و پرورش می تواند تصمیمات مناسب را صادر کند.

وی گفت: احکام معلمان در سال 1401 صادر شده و این تصمیمات بر اساس رتبه هایی است که طبق آیین نامه دریافت می کنند، این عناوین تعیین کننده تغییرات حقوق ها خواهد بود.

سازوکار جدید افزایش حقوق معلمان

نماینده بجنورد در مجلس شورای اسلامی افزود: بر اساس قانون رتبه بندی معلمان میزان حقوق دریافتی هر معلم توسط خودش سنجیده می شود.

واحدی گفت: شاید این موضوع به عدالت نزدیکتر باشد، زیرا برخی در گذشته تصور می کردند که اگر افراد را با شاخصی غیر از خودشان مقایسه کنند، ممکن است درآمدها اعداد متفاوتی نباشد و همه در مقایسه با افراد دیگر احساس درآمد غیرمنطقی کنند. و این ناعادلانه است.

سنوات، مدرک تحصیلی، خدمت در مناطق محروم برای رسیدن به رتبه بالاتر موثر است

وی گفت: بنابراین بر اساس این قانون هر فرد با تصمیم خود سنجیده می شود و قطعاً سن و سابقه افراد و مدارک تحصیلی در رتبه بندی و کسب عناوین بالاتر موثر خواهد بود.

این نماینده مجلس یازدهم افزود: علاوه بر این کار در مناطق فقیرنشین و فعالیت در مقطع ابتدایی می تواند تاثیر بسیار خوبی در رتبه بندی معلمان داشته باشد.

واحدی گفت: افزایش حقوق سالانه تاثیر مستقیمی بر افزایش پایه فوق العاده معلمان در رتبه بندی دارد چرا که خود رتبه فوق العاده است. امیدوارم آیین نامه این قانون در مهلت قانونی تدوین و به تصویب دولت برسد تا اجرا شود.

یکی از اعضای کمیسیون تلفیق بودجه تصریح کرد: در بودجه 1401 منابع مورد نیاز برای اجرای قانون رتبه بندی معلمان در دو ردیف درج شده است که در یک بند حدود 25 هزار میلیارد تن و در بند دیگر حدود 13 هزار تن است. و 800 میلیارد نیروی انتظامی. رتبه بندی معلمان تعیین می شود.

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: در تبصره دیگری در قانون بودجه 1401 3 میلیارد یورو از محل فروش نفت مازاد پیش بینی شده است که مفهوم رتبه بندی را در بر می گیرد تا دولت مشکلی در اجرا نداشته باشد. این قانون.”

دیدگاهتان را بنویسید