بودجه 25000 میلیاردی برای رتبه بندی معلمان در نظر گرفته ایم

بودجه 25000 میلیاردی برای رتبه بندی معلمان در نظر گرفته ایم

یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش گفت: همه ما برای دانش آموزان کار می کنیم، سرمایه گذاری داریم که باید ارزش افزوده ایجاد کند.

فرمود: علی (ع) فرمودم هر که به من علم بیاموزد بنده او هستم و این مقام معلمی است، معلم ذخیره ای دارد که هیچکس ندارد اگر از اول نتوانیم وارد شویم و صحبت کنیم. کاستی ها بله موفق خواهیم شد. معلمان دغدغه های زیادی دارند، اما ما وظیفه داریم به آنها رسیدگی کنیم. مثلا دانشجوی فرهنگی در 4 سالی که درس می خواند کار نمی کند، حقوق نمی گیرد، اما این مدت جزو سال های او محسوب می شود.

نوری بیان کرد: مردم ورامین که در 15 خرداد سال 63 حرکت کردند، کسانی بودند که در راه خدا از جان و مال خود گذشتند و حرکت کردند و امروز باید از این ظرفیت برای رفع مشکلات و نیازها و کمبود نیروی تربیتی استفاده کرد.

وی گفت: زمانی که خیرین در ساخت مدرسه کمک می کنند، انتظار دارند آموزش و پرورش با کمبود نیروی کار مقابله کند و اگر کمک کند برای شما کمپ می سازیم.

این مسئول بیان کرد: تدریس مدیر و معاون الزامی است در حال حاضر همه مدیران و معاونان سه ساعت تدریس می کنند و اگر تدریس نکنیم قطعا خیلی چیزها را فراموش می کنیم.

نوری گفت: سود واقعی صندوق ذخیره فرهنگیان 8 درصد است که عدد خوبی نیست اما سود گزارش شده یعنی. حسابداری بیان می کند که 15٪ است. این بدان معناست که برخی از شرکت های ورشکسته باید منحل شوند و شرکت های مشمول باید در بورس عرضه شوند و طرح های مبتنی بر توجیه اقتصادی اجرا شود تا سود سهامداران حداقل بیش از 25 درصد باشد و فعالیت از بخش های قدیمی کسب و کار به سمت سوق پیدا کند. کسب و کارهای جدید

وی افزود: مقایسه رتبه معلمان تا پایان برنامه ششم ادامه دارد و برنامه هفتم در مجلس پیگیری می شود.

وزیر آموزش و پرورش در پایان گفت: طبق گفته مسئولان سابق که اسناد و مدارک آنها موجود است، دولت قبل در مدت سه سال 20 هزار میلیارد تومان برای طرح رتبه بندی معلمان اختصاص داد، اما دولت سیزدهم و مردم 25 هزار میلیارد تومان در یک سال اختصاص دادند. رتبه بندی در نظر گرفته شده است.

دیدگاهتان را بنویسید