اختصاص 12 میلیارد تومان کمک هزینه تحصیلی برای دانش آموزان تحت پوشش بهزیستی


ساعت: 11:26
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۷/۲۳
کد خبر: 1903393

معاون مدیریت و توسعه منابع سازمان اجتماعی کشور گفت: امسال 12 میلیارد تومان به صورت مستقیم از محل اعتبارات دولتی کمک هزینه تحصیلی به دانش آموزان تحت پوشش توزیع شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سید مرتضی حسینی، معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بهزیستی کشور با اشاره به 83 هزار دانش آموز تحت پوشش سازمان بهزیستی که 40 هزار نفر پسر و 43 هزار نفر دختر هستند، گفت: امسال 12 میلیارد تومان مستقیماً از محل اعتبارات خواهد بود که دولت برای دانشجویان تحت پوشش بورسیه تحصیلی در نظر گرفته است که البته این میزان کمک در حوزه مشارکت های مردمی لحاظ نشده است.

وی در خصوص میزان پرداختی این کمک هزینه خاطرنشان کرد: امسال کمک هزینه تحصیلی نسبت به سال گذشته 20 درصد افزایش یافته است و میزان پرداختی برای هر دانشجو بسته به نیاز و شرایط متفاوت است.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بهزیستی کشور همچنین به پرداخت کمک هزینه دانشجویی به دانشجویان دانشگاه های دولتی تحت پوشش این سازمان اشاره کرد و اظهار داشت: با توجه به اینکه عمده پرداخت ها مربوط به پرداخت هزینه تحصیلی است. دانشجویان در حال حاضر برای 2000 دانشجوی دانشگاه های دولتی 4 میلیارد و 300 میلیون تومان کمک هزینه تحصیلی در نظر گرفته شده و مبلغ پرداختی به آنها بسته به سطح تحصیلات، رشته تحصیلی و شرایط و وضعیت اقتصادی متفاوت است.

به گفته حسینی حداقل پرداختی به عنوان کمک دانشجویی 200 هزار تومان و حداکثر پرداختی پنج میلیون تومان است.

وی با اشاره به اینکه معمولاً زمان پرداخت کمک هزینه تحصیلی در ابتدای سال تحصیلی است، گزارش داد: سازمان بهزیستی اکنون کمک هزینه تحصیلی دانشجویان را پرداخت کرده است. البته حوزه مشارکت مردمی نیز به این افراد کمک می کند.

دیدگاهتان را بنویسید