اختلافات جدی دولت و نمایندگان بر سر لایحه رتبه بندی معلمان

اختلافات جدی دولت و نمایندگان بر سر لایحه رتبه بندی معلمان

سید محمد مولوی نایب رئیس کمیسیون آموزش مجلس با انتقاد شدید از عدم حضور وزیر آموزش و پرورش در جلسه بررسی لایحه رتبه بندی معلمان در کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس گفت: کسانی که متأسفانه در جلسه حاضر نشدند. نوری وزیر آموزش و پرورش

وی در خصوص جزئیات جلسه امروز گفت: جلسه امروز با حضور نماینده هیات امنا و سازمان استخدامی برای بررسی ابهامات موجود در لایحه طبقه بندی معلمان برگزار شد که آقای نوری وزیر آموزش و پرورش در آن حضور داشتند. میهمان اصلی «چون طبق اصل 75 حضور وزیر آموزش و پرورش برای تصویب بند مسئولیت مالی لازم است اما حضور ندارد.

مولوی با اشاره به اهمیت حضور وزیر در جلسه اضطراری امروز کمیته آموزش گفت: این موضوع به صورت رسمی به هیأت امنا ابلاغ نشده است، بنابراین عمده ابهامات این هیئت مربوط به بار مالی اجرای طرح است. لایحه طبقه بندی تامین اعتبار برای اجرای این لایحه بسیار مهم بود اما متاسفانه ایشان به این موضوع توجهی نکردند و حضور ندارند.

نماینده مردم آبادان با اشاره به پیگیری ویژه مجلس برای تصویب لایحه رتبه بندی معلمان گفت: غیبت وزیر آموزش و پرورش موجب تاخیر در ارائه لایحه رتبه بندی معلمان در سال جاری می شود. دادگاه عمومی؛ با توجه به شرایط کرونری و شورش نمایندگان حوزه انتخابیه، جلسات کمیسیون آموزش در هفته آینده برگزار نمی شود و این تاخیر به دلیل عدم حضور وزیر در این جلسه مهم به هیچ وجه قابل توجیه نیست.

نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی در پایان تاکید کرد: عدم حضور وزیر در جلسه امروز نشان دهنده عدم توجه وی به لایحه رتبه بندی معلمان است و آمادگی دارم استیضاح را آغاز کنم. اگر این روند ادامه پیدا کند..

دیدگاهتان را بنویسید