هفته مهم خانه; لایحه رتبه بندی معلمان و شفافیت رای نمایندگان در دستور کار

هفته مهم خانه;  لایحه رتبه بندی معلمان و شفافیت رای نمایندگان در دستور کار

جلسات علنی مجلس شورای اسلامی یکشنبه هفته آینده (21 آذر) آغاز می شود و لایحه نظام رتبه بندی معلمان و طرح شفافیت نمایندگان در دستور کار این هفته نمایندگان قرار دارد.

طرح حمایت از مالکیت صنعتی، گزارش کمیسیون اتباع در مورد پیش نویس موافقتنامه بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری اسلامی افغانستان در مورد روابط بین المللی راه آهن، طرح تسهیل صدور مجوز کسب و کار و افزایش تولید دانش برنامه این هفته نیز در دستور کار قرار دارد.

گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد پیش نویس پروتکل اصلاح موافقتنامه تشویق و حمایت از سرمایه گذاری متقابل دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری کرواسی، انتصاب ویژه فوق العاده کارکنان قضایی اعتبارسنجی و اندازه گیری سازمان برای همکاری های اقتصادی (RISCOM) و پیش نویس توافقنامه تشویق و حمایت متقابل از سرمایه گذاری بین دولت جمهوری اسلامی ایران و نیکاراگوئه در دستور کار این هفته قرار دارد.

طرح اصلاح قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان اداری، لایحه پروتکل بین دولت جمهوری اسلامی ایران و شورای فدرال سوئیس در اصلاح موافقتنامه (5) نوامبر 2002 مبنی بر اجتناب از مالیات مضاعف بر درآمد و سرمایه. پروتکل مالیاتی و پروتکل دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری غنا به منظور جلوگیری از مالیات مضاعف و جلوگیری از فرار مالیاتی در خصوص مالیات بر درآمد، سرمایه و عایدی سرمایه در دستور کار هفته آینده قرار دارد.

همچنین طرح تشکیل سازمان پدافند غیرعامل، طرح اصلاح تبصره (یک) قانون منع به کارگیری مستمری بگیران، لایحه نهایی شدن هزینه خرید تجهیزات حفاظتی در جزیره خارکف، طرح به اصلاح قوانین مجلس برای فعالیت، پیش نویس ماده 81 قانون مالیات های مستقیم مصوب 12 اسفند 87، طرح انتقال سوابق بیمه ای یا بازنشستگی بین صندوق های بازنشستگی، بررسی دو فوریت درخواست طرح. الزام بخش خصوصی به استفاده از زور از طریق همکاری، کار و کمک های اجتماعی و بررسی دو درخواست فوری برای طرح اصلاح ماده 41 مجلس عوام نیز در دستور کار دادگاه عمومی دادگاه اسلامی در هفته آینده است.

رسیدگی به درخواست یک فوریت راستی‌آزمایی ماده ۴۸ قانون الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از احکام مالی دولت، گزارش کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در خصوص اجرای بودجه کل کشور و اجرای ماه جاری و پیشنهادی 1401 شرکت دولتی بانک ها و مؤسسات غیرانتفاعی مرتبط با دولت، انتخاب نمایندگان ناظر در مجامع و شوراها، رسیدگی به تصویب درخواست تحقیق و تفحص از اجرای 46000 هکتار طرح و گزارش اقتصادی آبیاری دشتستان کمیته تصویب درخواست شستا برای تحقیق و تفحص از سال 92 تا 1378 در دستور کار مجلس نیز قرار دارد.

گزارش کمیسیون عمران در مورد درخواست بررسی کار شرکت مهندسی شرکت آب، گزارش کمیسیون انرژی در مورد تایید درخواست وزارت نفت، گزارش شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران، گزارش کمیسیون کشور و مشاوره جستجوی پژوهشی در دستور کار جلسات هفتگی بررسی تحقیق و بررسی کار شهرداری های آبادان و اروندکنار از سال 85 است.

طرح تفصیلی مدیریت شهری و روستایی بر اساس اصل 85 قانون اساسی، گزارش کمیسیون کشور و شوراها برای تصویب درخواست تحقیق و تفحص از نهاد ریاست جمهوری و

گزارش کمیسیون داخلی و شوراها برای رد درخواست تحقیق و تفحص سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور از سال 92 نیز در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار دارد.

بر اساس بیانیه معاون پارلمانی رئیس جمهور و همچنین نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی، دولت قرار است لایحه 1401 را روز یکشنبه (30 آذر) تقدیم مجلس شورای اسلامی کند.

دیدگاهتان را بنویسید