اختلافات عمیق در پرسپولیس; سکوت وکیل مستعفی پرسپولیس شکست

اختلافات عمیق در پرسپولیس;  سکوت وکیل مستعفی پرسپولیس شکست

ماجرای یکی از وکلای باشگاه پرسپولیس به اختلاف عمیق این وکیل و سرپرست باشگاه پرسپولیس تبدیل شده است. چند روز پیش مانی درویش در فضای مجازی اعلام کرد که باشگاه پرسپولیس از شجاع خلیل زاده بازیکن سابق این تیم شکایت خواهد کرد اما این ماجرا با بیانیه تند باشگاه پرسپولیس همراه شد و اعلام شد که بدون هماهنگی با باشگاهی برای مداخله بررسی می شود. دیروز استعفا داد و از باشگاه سرخ پایتخت جدا شد.

همه می دانیم که اولین سوالی که می پرسند این است که چرا استعفا دادی؟ اما اجازه دهید این گفتگو را با یک سوال دیگر آغاز کنیم. می خواهیم بدانیم آیا واقعاً معاون حقوقی باشگاه پرسپولیس در این سال ها وجود داشته و عمل کرده است؟

قطعا وجود داشته و هنوز هم وجود دارد. به نظر شما چرا چنین نماینده ای وجود ندارد یا فعال نیست؟

چون در تمام این سال ها ندیده ایم باشگاه پرسپولیس در امور مهم موفق باشد!

نه، واقعاً اینطور نبود. یکی از مهمترین موفقیت های ما در ماجرای النصر، عربستان سعودی است. اگر پرسپولیس در این مورد ببازد قطعا باید میلیون ها دلار بپردازد. چرا این موفقیت چندان قابل مشاهده نیست؟ یا بازیکنانی بودند که از پرسپولیس گلایه داشتند و خواهان ارقام بالا بودند و ما بعد از بررسی پرونده تعداد آنها را کم کردیم و حتی برخی بازیکنان از این موضوع گلایه کردند و در فضای مجازی علیه پرسپولیس و ما موضع گرفتند. در این بین یکی از باشگاه ها از ما حق جذب بازیکن خواست و این رقم را 50 میلیون تومان اعلام کرد که ما آن را به 30 میلیون تومان کاهش دادیم. تصمیمات روی طلبکاران باشگاه را نباید شکست پرسپولیس بدانید. وقتی باشگاه بدهکار است یا بازیکن توهین می کند یا هواداران در یک مسابقه چیز توهین آمیزی می گویند، ما از خود دفاع می کنیم، اما نمی توان از ما انتظار برد در برابر حاکمیت قانون داشت.

در مجموع اما پرسپولیس در مسائل مختلف مهم موفق نبود. از جمله پرونده جسورانه برای پایان دادن به هلیل زاده که ظاهراً منجر به استعفای شما شد.

قطعاً عدم موفقیت پرونده ها دلیلی دارد. خب در مواردی که یک نفر از باشگاه شکایت می کند نباید به موفقیت امیدوار بود. باشگاه بدهی دارد و باید بدهی های خود را پرداخت کند. در مورد شکایت شجاع خلیل زاده باید بگویم که این سوال از زمان حکومت سامی با جدیت پیگیری می شد. در آن زمان متن شکایت را نوشتیم و ترجمه کردیم. با تغییر رهبری و روی کار آمدن مدیر جدید باید شکایت می کردیم.

این بازیکن 2 فصل در تیم دیگری حضور داشته و حتی قرارداد خود را نیز تمدید کرده است. چرا این شکایت اینقدر به تعویق افتاده و حالا تبدیل به دعوای مدیریت باشگاه پرسپولیس و شما شده است!

دلیل تأخیر این است که شکایت توسط فدراسیون فوتبال در حال پیگیری است. خوب زمان می برد و بعداً مشخص شد که منبع اصلی شکایت باید جای دیگری باشد. از زمانی که تیم ما روی کار آمد، همه توافق کردیم که در این مورد به دنبال بیت المال باشیم. فسخ خلیل زاده غیرقانونی بود و باید به پرسپولیس غرامت می داد و آن رقم جزو بیت المال بود. سامی نیز نظر مثبتی در این مورد داشت.

گفته شده که شما حق ندارید از این قضیه مطلع شوید
من اطلاع نداده ام. این چیزی بود که از قبل در حال پیگیری بود. این شکایت در دستور کار باشگاه پرسپولیس قرار گرفت. چه اشکالی داشت که هواداران پرسپولیس از مشکل مطلع شوند؟

به نظر می رسد مشکلی در باشگاه وجود دارد

اشکالی ندارد، اگر مشکلی بود باید با من تماس می گرفتند و موضوع را به من می گفتند. نه اینکه اظهار نظر کنم و با آبرویم بازی کنم. کجای دنیا دیده اید که باشگاهی در اولین اتفاق علیه وکیلش بیانیه بدهد و بگوید فلانی کتک می خورد؟

الان برخوردی هست؟

کدام برخورد؟! آنها در بیانیه خود کارهای عجیبی انجام دادند. حتی به من زنگ نزدند. بیانیه ای اعلام نشده دادند. حتی نگهبان یا سرویس باشگاه هم به من نگفت که می خواهم آن را یک درگیری بدانم! این حرفه ها واقعا در شأن یک باشگاه نیست. این مشکلی است که رهبری قبلی پیگیر آن بوده و باید پیگیری می کرد. این حرفه های دیگری که آموزش می دهند چیست؟

به نظر شما دلیل این واکنش چه بود؟

من نمی دانم، نگاه کنید مردم در مورد آن چه فکر می کنند.

شاید باشگاه نمی خواست کاری در این مورد انجام دهد!

و من این را نمی دانم! بهتر است در مورد آن بپرسید. شاید هم نمی خواستند این موضوع را ادامه دهند یا شاید خودشان می خواستند موضوع را پیگیری کنند و خبر را از کانال خودشان بگیرند نه از طریق وکیل.

مشخص است که از مدیریت باشگاه ناراحت هستید.

من شبانه روز در این باشگاه سخت کار کردم. نه حقوق داشتم و نه پاداش. من به دلیل علاقه ام به باشگاه پرسپولیس این کار را انجام دادم و در مورد این باشگاه و هوادارانش حرفی برای گفتن ندارم. اما خیلی راحت بدون اینکه قبلاً با من صحبتی داشته باشند، علیه من بیانیه دادند و با آبروی من بازی کردند. من زندگی خود و خانواده ام را از دست دادم و به دلیل این مشکلات از صدری و رفتار او بسیار ناراحت هستم.

حال سوال جدیدی که مطرح می شود در مورد آنتونی استوکس و حکم غرامت است که باید از باشگاه پرسپولیس دریافت شود. چرا بازیکنی که برای پرسپولیس بازی نکرده و به بهانه استراحت و سپس تاج از این تیم جدا شده، می تواند از پرسپولیس پول بگیرد؟

در حال حاضر اطلاعات خاصی در مورد این پرونده ندارم که بخواهم در مورد آن صحبت کنم.

یعنی همکاری شما با باشگاه پرسپولیس در این زمینه انجام نشده است؟

در این جلسه پیگیری هایی صورت گرفت و لایحه هایی تدوین شد. ما برای هر مورد جداگانه یک حساب تهیه کرده ایم. بقیه اش بستگی به مدیریت باشگاه دارد که این حساب ها را پیگیری کند. در زمان جلسه پیگیری در حال انجام بود.

پس از رفتن رادو از ایران هواداران این باشگاه باید منتظر شکایت دیگری باشند؟

این را باید از باشگاه بپرسید. تیم حقوقی با طرح دعوی درگیر می شود. پرونده رادو هنوز در جریان است و در حال حاضر به اداره حقوقی مرتبط نیست.

آیا توانستید برای شکایت بیرانوند کاری انجام دهید؟

او یک بازیکن ملی است. ما دفاع کردیم اما گفتم وقتی به فلانی بدهکاریم، رأی را ناکام ندانیم.

دیدگاهتان را بنویسید