اختلاف شورای بیمه معلمان بر سر معامله مشکوک/ دو ملک مرغوب تهران با زمین در بابلسر چگونه معاوضه شد؟ + مدارک

اختلاف شورای بیمه معلمان بر سر معامله مشکوک/ دو ملک مرغوب تهران با زمین در بابلسر چگونه معاوضه شد؟  + مدارک

روز جدید اسناد واصله در رویداد۲۴ نشان می دهد که شرکت بیمه معلم دو ملک باکیفیت خود در پایتخت را با یک ملک در شهر بابلسر معاوضه کرده و مابقی را نقدا پرداخت کرده است. این معامله منجر به اختلاف نظر بین اعضای هیئت مدیره شد و برخی از اعضا چنین سندی را امضا نکردند. این گزارش بر اساس مستندات صورت های مالی بیمه معلم نشان می دهد که این معامله در شرایط فعلی منطقی نبوده و تا حدودی مشکوک به نظر می رسد.

بر اساس آخرین اسناد دریافتی از رویداد۲۴، شرکت بیمه معلم بخشی از دارایی های شرکت را در قالب معامله ملکی واگذار کرده است. این ممکن است در نگاه اول یک موضوع بی اهمیت به نظر برسد، اما این فرآیند معامله است که تعیین می کند چه اتفاقی برای شرکت بیمه افتاده است.

اختلافات اعضای هیئت مدیره شرکت بیمه معلم به معضلی جدی برای سهامداران این شرکت تبدیل شده است. صورت های مالی شش ماهه این شرکت نشان می دهد که گلمرضا حیدری کرد زنگنه، محمدابراهیم تحسیری و عمادالدین قضاوی گزارش شش ماهه اول سال را امضا کرده اند و تا زمانی که امضای آنها اثری نداشته باشد قابل مشاهده است. اما چرا این اتفاق افتاد؟

صورت مالی شرکت بیمه معلم بدون امضای دو نفر از اعضای هیئت مدیره

گزارش مالی بیمه معلمان

پروتکل معامله اموال تجاری از بیمه معلمان که به امضای همه اعضا نرسیده است

شرایط مالی بیمه معلمان

داستان از این قرار است که دو نفر آخر برای مدت طولانی از شرکت جدا شده بودند. سعید جبلی در حال حاضر نایب رئیس هیئت مدیره است و جایگزین محمدرضا سامی می شود در حالی که هنوز فردی جایگزین حسام معتضدیان کومی نشده است.

تایید صورت های مالی حسابرس با سه امضا در حالی که نام حسام معتضدیان کومی و محمدرضا سمیعی همچنان در آن به چشم می خورد قابل تامل است. اسامی اعضای هیئت مدیره در وب سایت شرکت اکنون با آنچه در صورت های مالی نشان داده شده است متفاوت است.

اما این ماجرا زمانی جالبتر می شود که بدانیم هیات مدیره این شرکت بدون رضایت حداکثری بخشی از اموال بیمه را به معلم واگذار کرده است. بر اساس اسناد دریافتی از رویداد۲۴، هیات مدیره بیمه معلم در جلسه اواسط شهریورماه امسال تصمیم گرفت دو ملک مرغوب در تهران را به قیمت کارشناسی به این شرکت بفروشد و در ازای آن ملکی در بابلسر خریداری کند.

هیئت بیمه معلمان

در صورتجلسه ششصد و سی و پنجمین جلسه هیأت مدیره بیمه معلمان در تاریخ 15 شهریور 1400 آمده است: بابلسر. در جلسه مطرح و پس از ارائه توضیحات و بحث های لازم در این خصوص به تصویب رسید.»

صورتجلسه خوانده می شود: کارشناسی رسمی) تعلق می گیرد. ضمناً مابقی ثمن معامله طبق مقررات شرکت و قوانین کشور در این خصوص به صورت نقدی به آقای علی امیری و شرکا پرداخت خواهد شد.

این بخش از پروتکل از چند دیدگاه جالب است. ابتدا با وجود اینکه جلسه با حضور چهار نفر از اعضای فعلی هیئت مدیره یعنی غلامرضا حیدری کرد زنگنه، محمدابراهیم تحسیری، عمادالدین قضاوی و سعید جبلی برگزار شد، اما صورتجلسه به امضای همه اعضا نرسید.

فهرست اطلاعات زمین و ساختمان شرکت بیمه معلم افشا شده توسط این شرکت و ارزش آنها طبق صورتهای مالی حسابرسی شده تا سال مالی 1396، نشان می دهد که دو ملک مذکور در جلسه گذشته، بیشتر بوده اند. به ارزش 98 میلیارد ریال

زمین جم به ارزش بیش از 16 میلیارد ریال مسکن در خیابان اصلی مطهری تهران و به مساحت 116 متر مربع واقع شده است. «زمین سنایی» در خیابان اصلی کریم خان زند تهران 385 متر مربع است که بیش از 82 میلیارد ریال ارزش گذاری شده است.

معاملات بیمه معلمان

رئیس قوه قضاییه اخیرا در خصوص قیمت گذاری کارشناسی هشدارهایی داده است. گلم حسین محسنی اجایی نیمه آذرماه امسال در نشست با نمایندگان تشکل های دانشجویی اظهار داشت: کارشناسی اولیه در پرونده بابک زنجانی ارزش زمین کاوش شده را 295 میلیارد تومان برآورد کرد اما کارشناسی نهایی 8 هزار میلیارد تومان بود.

علی امیری که نامش در این حکم به عنوان قائم مقام پادشاه بابلسر ذکر شده، همان فردی است که مدتی مدیرعامل باشگاه نساجی مازندران بود. در این معامله این سوال جدی مطرح است که چرا شرکت باید دو ملک مرغوب خود در پایتخت را با یکی در شهر بابلسر جایگزین کند و مابقی را نقدا پرداخت کند و طبق اسناد موجود، این شرکت مطالبات معوق دریافت کرده است. بیمه گران زیادی از جمله شرکت مخابرات ایران وجود دارد.

اخیراً در نامه ای از سوی معاونت فنی پرسنلی و مسئولیت شرکت بیمه معلم به معاون توسعه انسانی شرکت مخابرات ایران آمده است که شرکت مخابرات ایران تا تاریخ این نامه یعنی شهریور 1400 بیش از 1700 میلیارد داشته است. بیمه معلم

در این نامه تاکید شده است که با وجود گذشت سه ماه از پایان قرارداد، هنوز بدهی به این شرکت تسویه نشده است. بدهی های شرکت مخابرات ایران از بیمه سلامت، دندانپزشکی، بیمه عمر و حوادث، آتش سوزی، مسئولیت و خودرو می باشد. مجموع حق بیمه این قراردادها بیش از 5000 میلیارد ریال برآورد شده است که از این رقم تنها 3300 میلیارد ریال وصول شده است.

اکنون شنیده ها حاکی از آن است که واگذاری دو ملک در تهران به این شرکت دارای ملک بابلسر نهایی شده و عملیات ثبتی در اواسط آبان ماه انجام شده است. صورت های مالی شرکت بیمه معلم که سال ها توسط موسسه وانیا نیک تدبیر مورد حسابرسی قرار گرفته است به موسسه حسابرسی خدمات مالی و حاکمیتی ایران ارائه شده است.

دیدگاهتان را بنویسید