اخذ مدرک کارشناسی ارشد هیدروانفورماتیک از دانشگاه تربت حیدریه


ساعت: 16:17
تاریخ انتشار: 1301/10/04
کد خبر: 1919796

معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه تربت حیدریه اعلام کرد؛

کوچی گفت: هیات توسعه و برنامه ریزی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با تاسیس رشته هیدروانفورماتیک علوم و مهندسی آب در مقطع کارشناسی ارشد در این دانشگاه موافقت کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح توس; علی کوچی معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه تربت حیدریه در گفت و گو با خبرنگاران گفت: علوم و مهندسی آب جزو رشته های بین رشته ای است و این یعنی ترکیبی از چندین رشته مهندسی آب، برق، کامپیوتر یا فناوری اطلاعات که در تجزیه و تحلیل مهندسی آب مورد استفاده قرار می گیرد، از روش های علمی هوش مصنوعی استفاده می شود.

وی گفت: با وجود اینکه امکانات دانشگاه از بهمن ماه امسال آماده جذب دانشجوی جدید است، اما با توجه به سیاست های سازمان سنجش از حوزه های امتحانی دانشجو جذب نمی کند، بنابراین برای مهر سال آینده دانشجو می پذیریم.

کوچی بیان کرد: با احتساب این رشته جدید، هم اکنون 150 دانشجوی کارشناسی ارشد در 11 رشته کارشناسی ارشد مشغول به تحصیل هستند.

مقدمات تأسیس دانشگاه تربت حیدریه با تأسیس دانشکده فنی در سال 1383 انجام شد و این دانشکده در سال 1390 با تصویب شورای ترویج آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به دانشگاه ارتقا یافت.

در حال حاضر 2200 دانشجو که 60 درصد آنها خانم هستند در 30 رشته شامل 22 رشته کاردانی پیوسته و ناپیوسته و کارشناسی و 11 رشته کارشناسی ارشد تحصیل می کنند.

در این دانشگاه گروه های آموزش نباتات شامل اقتصاد کشاورزی، مرتع و آب، گیاهان دارویی و بیوتکنولوژی، گروه های آموزش مهندسی شامل عمران، کامپیوتر، صنایع، مکانیک و برق و گروه علوم انسانی شامل باستان شناسی و علوم سیاسی فعال هستند.

تعداد کادر آموزشی این دانشگاه شامل 210 استاد مدعو و 40 استاد ثابت می باشد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید