آیا برای اخذ مدرک لیسانس از وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش 30 ترم تحصیلی لازم بود؟

آیا برای اخذ مدرک لیسانس از وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش 30 ترم تحصیلی لازم بود؟

سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور در نامه ای به محمد باکر کلیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی، مسعود فیاضی را به عنوان کاندیدای پیشنهادی خود برای وزارت آموزش و پرورش معرفی کرد.

در پی این نامه و انتشار آن در رسانه ها، برخی از خبرگزاری ها و شخصیت های سیاسی با گزینه پیشنهادی مخالفت کردند. در راستای این مخالفت‌ها، ویدئویی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که نشان می‌داد 30 ترم برای اخذ مدرک لیسانس طول کشیده است. یعنی از سال 1373 تا 1388!

اما اصل ماجرا چیست؟

بر اساس سندی که از پایگاه تحلیل خبری نمایندگان ما به دست آمده، این گفته صحت ندارد و وی در سال 1378 مدرک لیسانس گرفته است.

در زیر اصل مدرک تحصیلی مسعود فیاضی که در سال 1357 اخذ شده است را مشاهده می کنید.

گفتنی است فیاضی چند سال پس از فارغ التحصیلی به دانشگاه مراجعه و برای دریافت مدرک اقدام کرد که در نهایت با امضای رئیس وقت دانشگاه تهران صادر شد.

احمد راستین، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در این خصوص در گفت وگو با فارس گفت: آقای فیاضی دارای مدرک دانشگاهی در رشته عمران است که یکی از نیازهای اساسی آموزش، فضا و تجهیزات آموزشی مناسب است. “

وی افزود: آقای فیاضی تحصیلات حوزوی هم دارند، یعنی سال ها در اسلام و علوم انسانی قوی بودند تا اینکه در خارج از کشور تحصیل کردند. وی سابقه تحصیل در مدارس را نیز دارد و مدیرعامل سازمان پژوهش و برنامه ریزی درسی وزارت آموزش و پرورش بوده است.

نماینده مردم شهرکرد در مجلس گفت: لیسانس، فرصت تحصیلی پیشنهادی در سال 78 مطرح شد و سایر شایعات در مورد فارغ التحصیلی طولانی مدت وی ساختگی رسانه ای و کذب است.

دیدگاهتان را بنویسید