رئیس دانشگاه اصفهان: 400 هزار و 500 دانشجو در اغتشاشات شرکت کرده اند/ فعالیت افرادی که باعث اخلال در نظام، تخریب، شعار نویسی و فحاشی می شوند را برای مدتی مانند یک ترم، دو ترم یا یک ماه متوقف کردیم.

رئیس دانشگاه اصفهان: 400 هزار و 500 دانشجو در اغتشاشات شرکت کرده اند/ فعالیت افرادی که باعث اخلال در نظام، تخریب، شعار نویسی و فحاشی می شوند را برای مدتی مانند یک ترم، دو ترم یا یک ماه متوقف کردیم.

حسین حرسیج رئیس دانشگاه اصفهان گفت: از 31 هزار دانشجو فقط حدود 400 یا 500 نفر یعنی. یک و نیم درصد از کل دانش آموزان در شورش شرکت کردند. وی گفت: از اختیارات خود استفاده کرده و بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی و دستورالعمل اجرایی آن، افراد و عوامل اخلال در نظام، تخریب، شعار و فحاشی را با کمک کمیته انضباطی شناسایی کرده ایم. ، فعالیت آنها برای مدتی مانند یک ترم، دو ترم یا یک ماه به حالت تعلیق در می آید.

رئیس دانشگاه اصفهان گفت: حد آزادی در جایی است که به استقلال کشور خدشه وارد نشود.

حسین هرسیج امروز (23 آبان) در جمع خبرنگاران با تاکید بر نقش کلیدی رسانه ها در انعکاس اخبار و تحلیل رویدادها، اظهار داشت: کوتاهی رسانه ها در انجام به موقع این امر مشکلاتی را در کشور ایجاد می کند.

وی با اشاره به روز 22 آبان و مبارزه با استکبار جهانی خاطرنشان کرد: از حرکت هایی که در ایران رخ داد و منجر به شکست شد، تجربه کسب کرده ایم، مانند جنبش مشروطیت و ملی شدن صنعت نفت و همچنین 24 خرداد. مردم ایران در بهمن 57 توانستند با رهبری امام (ره) و حمایت همه جانبه مردم ایران انقلاب اسلامی را به پیروزی برسانند.

رئیس دانشگاه اصفهان افزود: این انقلاب حاصل خون هزاران شهید است. ناکامی های قبلی برخی جنبش ها در ایران و کشورهای آسیایی ناشی از تاکید بر آزادی است و مبارزه با استبداد بدون مبارزه حامیان بیرونی آن نمی تواند موفق باشد.

هرسیج با اشاره به نقش مهم دانشگاهیان در حوادث کشور تصریح کرد: دانشگاهیان موتور محرکه مبارزه با استبداد و همچنین مبارزه با استکبار هستند و همواره نقش اساسی را ایفا می کنند.

وی افزود: اتحاد دانشگاهیان و روحانیون یکی دیگر از دلایل موفقیت در کشور است. انقلاب 22 باخمن به خاطر همین وحدت پیروز شد. استقلال همراه با آزادی و اتحاد روشنفکران و روحانیون دو عامل مهم پیروزی است. در نتیجه استقلال بدون آزادی یا در برابر آزادی یا آزادی با سلطه بیرونی منجر به شکست خواهد شد.

رئیس دانشگاه اصفهان با بیان اینکه حتی پس از انقلاب نیز دانشگاه در خط مقدم پیشرفت علمی کشور قرار داشت، گفت: اگر جمهوری اسلامی توانسته اقتدار خود را حفظ کند و اقتدار خود را بالا ببرد نقش کلیدی آن مسئولیت بوده است. از دانشگاهیان امروز هندسه قدرت در حال فروپاشی است و این یعنی افول آمریکا و غرب در عرصه های نظامی، اقتصادی و فرهنگی. به عبارت دیگر قدرت از غرب به شرق در حال انتقال است. در نتیجه از نهضت‌های پیشین آموختیم و علما در پیروزی نهضت و نیز در توسعه‌ای که منجر به اقتدار جمهوری اسلامی شد، نقش اساسی و کلیدی داشتند و به همین دلیل می‌دانیم که هدف اصلی غرب دانشگاه است.

وی ادامه داد: دانشگاه اصفهان به عنوان دانشگاه جامع و یکی از 13 دانشگاه برتر کشور در یک سال گذشته بحث جدیدی را تحت عنوان تأثیر اجتماعی دانشگاه مطرح کرده است. این طرح با عنوان «دانشگاه جامع و تمدن ساز» مطرح شده و جامعیت موجب اعتلای اقتدار کشور و تمدن به جهت گیری قدرت در کشور می شود. تهدیدها و تحریم ها را به فرصت تبدیل کردیم، در حالی که استقلال سیاسی، اقتصادی، نظامی، امنیتی و فرهنگی اولین شعار ما بود.

وی در خصوص اتفاقات اخیر دانشگاه گفت: افول قدرت غرب به ویژه آمریکا در غرب آسیا و همچنین ظهور قدرت جدیدی تحت عنوان جبهه مقاومت به رهبری ایران بر همگان آشکار است. . فضای ایجاد شده به دلیل کرونا و افزایش ارتباطات در فضای مجازی و بی احتیاطی باعث بروز این موارد شده است.

وی تصریح کرد: اتفاقاتی که در دانشگاه و خارج از دانشگاه می افتد ناشی از افرادی نیست که به دنبال رشد و در جهت پیشرفت کشور باشند. در سال های اخیر به دلیل وجود کرونا با آنها ارتباط حضوری نداشته ایم.

حرسیج افزود: دانشگاه اصفهان به همراه دانشگاه علوم پزشکی حدود 31 هزار دانشجو دارد اما نیروهای حفاظت فیزیکی ما محدود است. این در حالی است که از 31000 دانشجو فقط حدود 400 یا 500 نفر یعنی. یک و نیم درصد از دانش آموزان در شورش شرکت کرده اند.

رئیس دانشگاه اصفهان در خصوص تصمیمات و هماهنگی های لازم و نحوه کار با دانشجویان اظهار داشت: جلسات متعددی با دانشجویان معترض، انجمن ها و تشکل ها و مراکز برگزار کردیم و متوجه شدیم این دانشجویان اطلاعاتی ندارند. بنابراین سعی کردیم 40 روز اول دوستانه صحبت کنیم و بعد از دو سه روز 95 درصد کلاس ها برگزار شد و الان همه کلاس های دانشگاه اصفهان برگزار می شود.

وی همچنین درباره افرادی که دانسته یا ندانسته فعالیت دانشگاه را مختل می کنند، توضیح داد: انجام کارهایی که با امور دانشجویی در کشور اسلامی و جهان همخوانی ندارد و باعث اختلال در تحصیل و فعالیت دانشگاه می شود، به درگیری منجر می شود. در معرض خطر و نابودی قرار خواهد گرفت. پس از آن از اختیارات خود استفاده کردیم و براساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی و دستورالعمل اجرایی آن، افراد و عوامل اخلال، تخریب، شعار و فحاشی نظام را با کمک کمیته انضباطی شناسایی کردیم. فعالیت های آنها را برای مدتی متوقف کردیم، مثلاً یک ترم، دو ترم یا یک ماه.

رئیس دانشگاه اصفهان در خصوص حق آزادی بیان، اعتراض و انتقاد برای دانشجویان تصریح کرد: استقلال و آزادی در قانون اساسی دست به دست هم داده اند. به علاوه جمهوریت با اسلام همراه است و حد آزادی در جایی است که به استقلال کشور لطمه نزند. اگر بیان و نظر با استقلال و منطق و عقلانیت همراه باشد اشکالی ندارد اما در عمل این قانون است که شرایط را محدود و تعیین می کند.

دیدگاهتان را بنویسید