واکنش وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش به شبهه ها درباره مدرک تحصیلی اش

واکنش وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش به شبهه ها درباره مدرک تحصیلی اش

مسعود فیاضی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در نشست صمیمانه با خبرنگاران که در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد به شایعات پیرامون خود پاسخ داد.

فیاضی در دوره لیسانس خود که برخی از افراد بیش از 14 سال است به آن اشاره می کنند، گفت: من کارمند ورودی 73 دانشگاه تهران هستم و در 30 فروردین 78 فارغ التحصیل شدم و رتبه کنکورم در مرحله اول 270 بود و یک نفر در سهمیه خانواده شهدا و در مرحله دوم کنکور 220 و در سهمیه خانواده شهدا یک نفر بود. یعنی همان دوره لیسانس که معمولا همه می گذرانند برای من ادامه پیدا کرد.

30 ترم برای اخذ لیسانس از وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش لازم بود؟ داستان اصلی + سند
وی در خصوص نسبت خانوادگی خود با علیرضا زاکانی شهردار تهران گفت: همانطور که گفتم کارمند ورودی ۷۳ دانشگاه تهران هستم. آقای زاکانی دانشجوی پزشکی 69 ساله بود و مدارس ما در کنار هم بودند و با فعالیت های بسیج با هم آشنا شدیم.

وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش افزود: در آن زمان آقاداماد 6 ساله و عروس یک ساله بود و 15، 16 سال بعد همدیگر را معرفی کردیم. یعنی قبل از این رابطه خانوادگی سال ها با هم دوست و آشنا بودیم.

فیاضی در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا درباره مدرک تحصیلی خود گفت: از سال دوم دانشگاه شروع به تحصیل کردم و 9 سال در تهران و کوم و 16 سال در خارج از کشور در کوم تحصیل کردم. دروس اصلی من فقه، اصول، کلام است.«و آن فلسفه بود.

وی به مصوبه پنجاه و سومین جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی در تاریخ 26 شهریور 1381 اشاره کرد و گفت: در این مصوبه آمده است که پژوهشگران، پژوهشگران و متخصصان زبان و ادبیات، هنر و معماری، علوم انسانی و … تعلیم و تربیت اسلامی کاردان فنی به عنوان کارشناس یا صاحب آثار، تحقیقات و تألیفات شناخته می شود و طلاب حوزه های علمیه که سطوح عالی را گذرانده اند، می توانند طبق شرایط و ضوابط مندرج در دستورالعمل بررسی صلاحیت علمی کارشناسان بدون سطح « سطوح 1 و 2 (مدرس یا دستیار) دانشگاه باید برای همکاری در امر تدریس یا عضویت در هیأت علمی دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی و پژوهشی انتخاب شوند.
وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش ادامه داد: همچنین در این مصوبه دستورالعمل برگزاری آزمون ها و نحوه بررسی صلاحیت علمی کارشناسان فاقد تحصیلات عالی و نحوه همکاری و انتصاب در دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی و پژوهشی توسط وزارت علوم، تحقیقات و پژوهش آمده است. و فناوری و گزارش داد. علاوه بر این، برای اجرای دستورالعمل زیر بند. 2 «کمیسیون تعیین صلاحیت علمی کارشناسان فاقد تحصیلات عالی» مرکب از پنج نفر از کارشناسان ذیل بند. علوم، تحقیقات و فناوری در هیات امنا و شورای “حسابرسی مرکزی دانشگاه ها تشکیل شد”.

وی افزود: در آن زمان به عنوان پژوهشگر در پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی مشغول به کار بودم و با توجه به ضوابط داخلی پژوهشگاه به عنوان مدرس این پژوهشکده به عنوان یک موسسه غیردولتی مستقل مشغول به کار شدم. نهاد عمومی بعداً آقای رشاد من را برای تعیین صلاحیت علمی خبرگان به همین کمیسیون معرفی کردند.

فیاضی افزود: ارائه سند آسان نبود. دو آزمون جامع دادیم که آزمون اول در سال 92-91 و آزمون دوم در سال 93-94 برگزار شد و پایان نامه دکتری 1.5 سال به طول انجامید و استاد راهنما آقای رشاد و مشاور من آقای واعظی و بالاخره با نمره 19.5 قبول شدم.

وی افزود: این کمیسیون زیر نظر وزیر علوم است و امتحانات واقعا سخت بود. 73 نفر برای این آزمون ها معرفی شدند که از این تعداد تنها 3 نفر پذیرفته شدند و دوره 6 سال به طول انجامید.

وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش درباره حواشی فعالیت خود در مجلات رشد نیز گفت: رشد 36 نشریه داشت که از این تعداد 9 نشریه دانش آموزی، 2 نشریه نابینایان و مابقی ویژه بزرگسالان بود. زمانی که در آنجا شروع به کار کردم، میانگین کار ویراستاران 13 سال و میانگین سنی 57 سال بود.

وی گفت: این مجلات توسط 5 نفر ارزیابی شده و هیچ نشریه شورای سیاسی وجود ندارد، سال و سن آن 45 سال بوده و در مجلات تخصصی مدت فعالیت 6 سال و سن آن 55 سال بوده است.

فیاضی افزود: در مقابل این رویه تنها یک نفر تغییر کرده است. سیاست ما این بود که مجلات رشد غرفه نیستند و باید آموزشی باشند، بلکه یک نفر خلاف آن سیاست حرکت می کند. مثلاً در هفته اول مهر مجله ای به سرپرستی او رمانی را ارائه کرد که حراست مقدس را نقطه سیاه جمهوری اسلامی می دانست یا کتابی که داستانش با دوستی چند دختر و پسر شروع شد که آشکارا مخالف بود. سیاست های آموزشی . .

وی درباره حذف کلمه انشاء از متن مجله رشد و جایگزینی تواشیح و سرود گفت: این نشریه به خط بریل برای نابینایان منتشر شد و با توجه به فعالیت های آموزشی در مدارس پیشنهاد دادم از کلمه سرود استفاده شود. تواشیح به جای سرودن: «بچه ها بیشتر سرگرم می شوند و به راحتی می توانند آن را در مدرسه انجام دهند.

وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش افزود: برخی می گویند من مخالف موسیقی هستم و اصلاً اینطور نیست. همان سال برای اتمام فیلم رشد به کرمان رفتم که در هنرستان موسیقی برگزار شد و هنرجویان به اجرای موسیقی زنده پرداختند.

وی در خصوص ذکر نام خود در طرح حفاظت از فضای مجازی گفت: ما با طرح اولیه تداخلی نداشتیم اما پس از آمدن ایشان به مرکز پژوهش های مجلس گفتیم طرح خوبی نیست و از ایشان خواستیم که طرح را بازگرداند. . این طرح برای حفظ حقوق کاربران بود و برای بررسی آن به همه دستگاه ها مکاتبه کردیم و تمامی مکاتبات، حضور نمایندگان دستگاه ها و پروتکل ها موجود است. این روند در مرکز تحقیقات نیز دنبال شد. 90 درصد طرح جدید به تصویب شورای عالی فضای مجازی رسیده است.

وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش با بیان اینکه به مدت 7 سال در مدارس دولتی و غیردولتی معلم بوده ام، گفت: در سال 88 آقای یازرلو مدیرکل وقت آموزش و پرورش کارگروه گفتمان انقلاب اسلامی را راه اندازی کرد. که من به عنوان مسئول ترویج گفتمان انقلاب اسلامی در مدارس حضور داشتم و فعالیت های مختلفی انجام دادم.

وی در خصوص علت اجرایی نشدن سند تحول گفت: یکی از دلایل جدی این است که کانون تحول را در مدرسه رها نکردیم، بلکه در ستاد است. اگر هیئت مدیره مدرسه زنده شود و ما تمرکززدایی کنیم، اتفاقات خوبی می افتد.

در معرفی من اقدامی غیر از روابط خانوادگی وجود دارد / صلاحیت وزارت را به تصویب نمایندگان واگذار می کنم.

«مسعود فیاضی» در گفت وگو با خبرنگار ایلنا در پاسخ به این سوال که ورود و ارائه شما با حواشی است که دقیقاً همان حواشی برای وزیر پیشنهادی قبلی آقای باغگلی بود، گزینه کرسی وزارت آموزش و پرورش را پیشنهاد کرد. با توجه به انتقادات و گلایه هایی که جامعه از جمع شدن خانواده دارد. نظر شما در مورد این موضوع چیست؟ فرمود: اگر مبنای انتخاب خویشاوندی و روابط فامیلی باشد آنچه فرمودید مناسب است. اما گزینه های فراوان و زمان طولانی رئیس جمهور مستقر برای بررسی شرایط هر یک از آنها نشان می دهد که معیارهایی غیر از خویشاوندی در نظر گرفته شده است.

اخیرا یک جامعه شناس در پاسخ به اینکه جامعه از تعهدات خانوادگی خسته شده است، گفت: این وضعیت باعث ایجاد حس حقارت در جوانان شده و جامعه را به ناامیدی کشانده است. واکنش شما به این مشکل چیست؟ وی گفت: جوانان این کشور همیشه سربلند بوده و خواهند بود. سوابق را می بینند، تجزیه و تحلیل می کنند و بدون تأثیر غرایز تعصب آمیز نتیجه می گیرند و اگر خدا بخواهد در آینده به عنوان منتقد دلسوز اعمال عمل خواهند کرد.

گزینه پیشنهادی برای کرسی وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به این سوال که رئیس جمهور موضوع شایسته سالاری را در نظر گرفته است، چقدر برای ورود به وزارت آموزش و پرورش شایسته هستید؟ وی گفت: چه به نظر من شایسته ورود به آموزش و پرورش هستم یا نه، باید بگویم که هیچگاه از آموزش و پرورش جدا نشده ام، اما شایسته انتخاب رئیس جمهور و تایید نمایندگان محترم به عنوان وزیر آموزش و پرورش هستم. مردم در مجلس «من از شورای اسلامی عبور می کنم.

دیدگاهتان را بنویسید