بازنگری قانون طبقه بندی 26000 معلم با اعمال آخرین مدرک تحصیلی

بازنگری قانون طبقه بندی 26000 معلم با اعمال آخرین مدرک تحصیلی

بهروز محبی نعیم آبادی با اشاره به تشریح دیدار نیکزاد نایب رئیس مجلس با مسئولان سازمان استخدامی، وزارت آموزش و پرورش و دیوان محاسبات درباره «اجرای آخرین گواهینامه در مصوبه معلمان بر اساس قانون رتبه بندی» و گفت: اجرای آخرین گواهینامه معلمان در قانون درجه بندی وجود دارد و زمانی که مذاکرات شفاهی انجام شد، یکی از نمایندگان پیشنهاد حذف این بند را داد و اعلام کرد که چون وجود ندارد. استفاده از آخرین مدرک در بخش های دیگر، نباید برای آموزش و پرورش باشد.

و افزود: در آنجا نظرات موافق و مخالف خود را بیان کردند و من که مخالف لغو صلاحیت آموزشی بودم در حمایت از آخرین صلاحیت معلمان صحبت کردم و در مجلس رای گیری شد و نمایندگان مردم نیز رای موافق دادند. بنابراین انتظار داشتیم دولت این کار را انجام دهد، اما ایشان اعلام کردند که بر اساس آنچه در قانون آمده است، نتیجه آخرین مدرک را در رتبه بندی اعمال می کنیم، اما در حکم اعمال نمی کنیم و اعتراض کردیم که باید انجام شود. در حکم نیز اعمال شود، زیرا این موضوع در مذاکرات شفاهی نیز مطرح شد.

نماینده مردم سبزوار، جوه تای، جوین، خوشاب و داورزن در مجلس تصریح کرد: اعمال آخرین گواهینامه باید در حکم قید شود و سپس امتیاز آن محاسبه شود و از دولت خواستیم آن را اجرا کند اما دولت ها مردد چون تعداد به افراد درگیر در برنامه. نمی دانستند چه مدرکی می گیرند و در نهایت با پیگیری و نامه نگاری نماینده مجلس با دولت شاهد بی تفاوتی دولت بودیم. اعلام کرد و معاون رئیس جمهور نیز نظر خود را اعلام کرد که مذاکرات شفاهی آخرین سندی است که در حکم منعکس شده و سپس امتیازات آن در رتبه بندی اعمال می شود.

این نماینده مجلس تصریح کرد: در نهایت این موضوع ادامه پیدا کرد و عده ای این تعداد را 5 هزار نفر دانستند، اما در نهایت آنچه امروز اعلام شد حدود 26 هزار نفر است که شرایط برای اخذ مدرک تحصیلی برای آنها مهیا است. .

محبی نجم آبادی گفت: در جلسه امروز قرار شد اتاق حسابرسی با معاون قانونگذار مجلس نامه ای بنویسد و موضوعی را برای اعلام تفسیر مذاکرات مطرح کند و سپس اتاق حسابرسی این شماره را به وزارتخانه ارسال کند. آموزش و پرورش و فرهنگ برای اجرا و پرورش اعلام کرد.

دیدگاهتان را بنویسید