اخطار قرمز هوای 4 استان و هشدار هلال احمر

اخطار قرمز هوای 4 استان و هشدار هلال احمر

روز جدید رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر گفت: سازمان هواشناسی امشب برای 4 استان غربی کشور اخطار قرمز صادر کرده و سازمان امداد و نجات نیز در آماده باش است.

مهدی ولی پور با اشاره به رسیدن تلفات سیل در کشور به 69 نفر گفت: عملیات امداد و نجات در 15 استان سیل زده ادامه دارد.

وی با بیان اینکه در بیش از یک هزار و 866 شهر، روستا و بخش مختلف امدادرسانی انجام شده است گفت: در این راستا حدود هزار و 600 نفر از مسیرهای مختلف زمینی و هوایی به مناطق امن منتقل شده اند.

ولی پور ادامه داد: از اول مردادماه به حدود 37 هزار و 500 نفر در 24 استان کشور امدادرسانی شده و 37 مصدوم به مراکز درمانی منتقل شده اند.

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر گفت: بیش از شش هزار نفر به صورت اضطراری اسکان داده شدند و بیشترین اسکان اضطراری در استان سیستان و بلوچستان و اصفهان صورت گرفت.

ولی پور افزود: هم اکنون بیشترین عملیات در زرین دشت فیروزکوه، رفسنجان، استان کرمان، بخش دزفول استان خوزستان، جنوب استان فارس و مناطق عشایری چهارمحال و بختیاری در حال انجام است.

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر تاکید کرد: سازمان هواشناسی عصر امروز برای برخی مناطق از جمله شمال خوزستان، چهار محال، بختیاری، کوگیلویه و بویراحمد و فارس کرمیس اعلام کرد که در این زمینه سازمان امداد و نجات نیز در هشدار .قرارداد.

دیدگاهتان را بنویسید