هشدار سراسری هلال احمر در میان سرمای بی سابقه در کشور

ساعت: 13:55
تاریخ انتشار: 1301/10/24
کد خبر: 1922604

مدیرکل روابط عمومی و امور عمومی هلال احمر از آمادگی ملی تمامی امکانات و توانمندی های امداد و نجات هلال احمر برای مقابله با سرمای بی سابقه کشور و امدادرسانی به حادثه دیدگان و بازماندگان احتمالی خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ موسوی مدیرکل امور عمومی و روابط عمومی هلال احمر از آمادگی ملی تمامی امکانات و توان امدادی هلال احمر برای مقابله با سرمای بی سابقه کشور و امدادرسانی به آسیب دیدگان این حادثه خبر داد. بازماندگان احتمالی تاکید کرد: مردم و مسافران در صورت بروز حادثه با شماره ۱۱۲ تماس بگیرند.

با کاهش شدید دمای هوا، مسدود شدن معابر و تعطیلی ادارات و مدارس در برخی شهرهای کشور در روز شنبه 3 دی ماه، مدیرکل امور عمومی و روابط عمومی جمعیت هلال احمر از آمادگی کامل ظرفیت عملیاتی این جمعیت خبر داد. برای کمک رسانی به آسیب دیدگان بلایای جوی.

موسوی گفت: امدادگران در تمامی ایستگاه های امداد و نجات جاده ای آماده باش هستند و هم اکنون در بسیاری از گردنه های برفگیر عملیات رهاسازی خودروها و اسکان فوری بازماندگان در حال انجام است.

وی افزود: شهر فریمان خراسان رضوی یکی از سردترین نقاط کشور است و هم اکنون اردوگاه اسکان اورژانس هلال احمر در آن شهرک فعال است و ظرفیت اسکان گرم برای 2300 نفر در راه فراهم شده است.

مدیرکل روابط عمومی هلال احمر از آمادگی کامل بالگردها و خودروهای امدادی هلال احمر برای نجات افرادی که به دلیل سرما و یا گرفتار شدن در برف، کولاک و یخبندان جانشان در خطر است، خبر داد و تاکید کرد: هموطنان عزیز هستند. خواهشمند است حتی الامکان از تردد خودداری و به ویژه به مناطق کوهستانی و صعب العبور مراجعه نکنند و در صورت بروز حادثه با اورژانس 112 هلال احمر تماس بگیرند.

لازم به ذکر است مراکز کنترل و هماهنگی عملیات اورژانس هلال احمر در سراسر کشور به صورت شبانه روزی فعالیت می کنند و حوادث احتمالی جوی را رصد می کنند و به حادثه دیدگان امدادرسانی می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید