اخطار نارنجی رنگ برای کهگیلویه و بویراحمد/مردم از کوه نوردی و اترک حاشیه رودخانه ها خودداری کنند.


ساعت: 16:18
تاریخ انتشار: 20/08/1401
کد خبر: 1910129

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر نسبت به بارش باران، برف و وزش باد شدید برای کهگیلویه و بویراحمد و 4 استان دیگر هشدار نارنجی صادر کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مهدی ولی پور با اشاره به پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی صبح زاگرس، با اشاره به اخطار نارنجی سازمان هواشناسی مبنی بر بارش شدید باران، برف و باران سیل آسا در غرب و جنوب غرب کشور گفت: بر اساس اعلام سازمان هواشناسی سازمان هواشناسی پیش‌بینی می‌کند در روزهای جمعه و شنبه 20 و 21 آبان ماه، بارش شدید باران و رگبار باران، وزش باد شدید و بارش برف در برخی مناطق کشور رخ دهد.

وی با اشاره به مناطقی که تحت تاثیر این پدیده قرار خواهند گرفت، گفت: مناطق کوهستانی در شرق و شمال شرق استان خوزستان، جنوب شرق استان لرستان، بیشتر مناطق در دو استان چهارمحال و بختیاری و کوگیلویه و بویار احمد در غرب و جنوب استان اصفهان از جمله مناطقی هستند که بر اساس پیش بینی هواشناسی تحت تاثیر این پدیده های جوی قرار خواهند گرفت.

ولی پور با بیان اینکه در این شرایط لغزندگی جاده ها، سیلابی محدود و موضعی جاده ها و بالا آمدن سطح آب رودخانه ها دور از انتظار نیست، گفت: در این راستا جمعیت هلال احمر ناجیان غریق خود را در این پنج استان به حالت آماده باش درآورده است. در هر حادثه ممکن، آنها باید در کوتاه ترین زمان ممکن به آسیب دیدگان کمک کنند.

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر توجه شهروندان را به نکاتی ضروری دانست و اظهار داشت: با توجه به این هشدار از مردم می خواهیم از نشستن در حاشیه رودخانه ها و بالا رفتن از ارتفاعات خودداری کنند. . همچنین لازم است رانندگان به ویژه رانندگانی که قصد عبور از گردنه های برفگیر را دارند در این ایام از تردد غیرضروری خودداری کنند و در صورت نیاز به سفر، مواد غذایی، سوخت و زنجیر چرخ به میزان کافی به همراه داشته باشند. رعایت نکات ایمنی برای جلوگیری از حوادث در فصل سرما نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید