اخطار وام 200 میلیون تومانی مسکن روستایی توسط محمد محبر


ساعت: 13:27
تاریخ انتشار: 06/09/1401
کد خبر: 1894124

معاون اول رئیس جمهور از افزایش تسهیلات مسکن روستایی به 200 میلیون تومان به وزارت راه و شهرسازی، بنیاد مسکن، سازمان برنامه و بودجه و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمد محبر معاون اول رئیس جمهور مصوبه هیات وزیران مبنی بر افزایش تسهیلات مسکن روستایی به 200 میلیون تومان به وزارت راه و شهرسازی، بنیاد مسکن، سازمان برنامه و بودجه و مسکن انقلاب اسلامی ابلاغ کرد.

براساس این مصوبه، تسهیلات ساخت مسکن روستایی از 100 به 200 میلیون تومان با نرخ سود 18 درصد، سفته زنجیروار و بازپرداخت 20 ساله (شامل دوره بازپرداخت کل و دوره سود مشارکت مدنی) افزایش می یابد. .

متقاضیان باید سند مسکن روستایی را نزد بانک واسطه واریز کنند و همچنین برگه C آنها سبز باشد یعنی دارای 5 سال سابقه سکونت دائم در روستای مورد نظر بوده و از تسهیلات مسکن روستایی استفاده نکرده باشند.

مابه التفاوت سود این تسهیلات با نرخ سود مصوب هیات پول و اعتبار که در حال حاضر 18 درصد است، موظف است وزارت راه و شهرسازی از محل صندوق ملی مسکن پرداخت کند و بانک مرکزی پرداخت کند. بانک های عامل از این مکان .

همچنین سازمان برنامه و بودجه ما را موظف کرده است که مابه التفاوت این نرخ سود (13 درصد) را جزو هزینه های صندوق ملی مسکن در بودجه های سنواتی لحاظ کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید