ادامه آلودگی هوا برای گروه های حساس پایتخت


ساعت: 11:26
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۷/۲۹
کد خبر: 1904794

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران امروز (۸ مهر) هوای تهران در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، شاخص فعلی آلاینده «ذرات معلق زیر 2.5 میکرون» با میانگین 106 است و کیفیت هوا برای گروه‌های حساس ناسالم است.

شاخص آلودگی هوای پایتخت طی 24 ساعت گذشته «ذرات هوا زیر 2.5 میکرون» با میانگین 98 است و کیفیت هوای پایتخت در وضعیت قابل قبولی قرار دارد.

غلظت آلاینده ها تا ساعت 1 شب امروز در وضعیت قابل قبولی بود اما از ساعت 14 برای گروه های حساس ناسالم شد و این وضعیت تا امروز ادامه دارد.

در شرایط اقلیمی ناسالم برای گروه‌های حساس، افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی یا ریوی، سالمندان و کودکان باید فعالیت‌های طولانی یا شدید در فضای باز را کاهش دهند.

فعالیت پایدار به هر فعالیتی در فضای باز گفته می‌شود که افراد به‌طور دوره‌ای برای چندین ساعت انجام می‌دهند و باعث می‌شود تنفس کمی دشوارتر از حالت عادی باشد. به عنوان مثال، کار در باغ در طول روز. همچنین فعالیت شدید، هر فعالیت شدید خارج از خانه است که تنفس را دشوار می کند. مثلا دویدن.

لازم به ذکر است که شاخص کیفیت هوا (AQI) به پنج دسته اصلی تقسیم می شود. بر اساس این تقسیم بندی، صفر تا 50 هوای پاک، 51 تا 100 هوای قابل قبول (سالم) یا متوسط، 101 تا 150 ناسالم برای گروه های حساس، 151 تا 200 ناسالم برای همه گروه ها، از سال 201 تا 300 هوا “بسیار ناسالم” و از 301 تا 500 شرایط کیفیت هوا “خطرناک” است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید