ادامه تخریب خانه فلسطینی/ روستای عراقب که برای 209مین بار تخریب شد

به گفته منابع محلی، تعداد زیادی از نیروهای اشغالگر رژیم صهیونیستی روز دوشنبه به روستای العراکیب در صحرای اشغالی نقب حمله کردند و چادرها و خانه های فلسطینیان را تخریب کردند.

صهیونیست ها وحشیانه به ساکنان این روستا که حاضر به ترک منازل خود نبودند حمله کردند.

این روستای فلسطینی که رژیم صهیونیستی آن را به رسمیت نمی شناسد از ابتدای سال جاری تاکنون 13 بار تخریب شده است.

رژیم صهیونیستی اولین بار در 27 جولای 2010 این روستا را تخریب کرد.

22 خانواده فلسطینی در روستای العراقیب زندگی می کنند و جمعیت آن حدود 800 نفر است. ساکنان این منطقه دامدار و کشاورز هستند و علیرغم اینکه بارها خانه هایشان ویران شده است، باز هم تمایلی به ترک این منطقه ندارند و هر بار خانه های خود را بازسازی می کنند و در این منطقه چادر می زنند.

روستای العراقیب در نزدیکی شهر بئرشبه و 110 کیلومتری جنوب بیت المقدس در صحرای نقب در جنوب فلسطین قرار دارد. حدود 240 هزار فلسطینی در صحرای نقب زندگی می کنند که نیمی از آنها در روستاها زندگی می کنند و ساکنان العراقیب بخشی از فلسطینی هایی هستند که از تمام حقوق اولیه خود محروم هستند.

اگرچه قدمت قبرستان این روستا به سال 1914 و اسناد مالکیت روستا به قرن نوزدهم می رسد، اما مهاجمان صهیونیستی که در سال 1948 صحرای نقب را اشغال کردند، از آن زمان تاکنون بارها و بارها به زور محل سکونت ساکنان این روستای فلسطینی را تخریب کرده اند. و ساکنان آن مجبور به مهاجرت از سرزمین اجدادی خود شدند. تاکنون ده ها هزار اصله درخت زیتون در این روستا که معیشت اهالی است توسط بلدوزرهای رژیم صهیونیستی در تخریب های مکرر ریشه کن شده است اما فلسطینی ها با کاشت مجدد درختان باغات خود را احیا کرده اند. ساکنان العراکیب اسناد تاریخی از دوران عثمانی دارند که هرگز زمین خود را نداده و نفروخته اند، اما صهیونیست ها بیش از 74 سال است که به بهانه های مختلف اما با مقاومت سرسختانه ساکنان اصلی در صدد تخریب این روستا هستند. روستای لیسه

مقامات تل آویو از به رسمیت شناختن اسناد مالکیت زمین روستاییان امتناع می ورزند و مردم العراقیب را مورد آزار و اذیت قرار می دهند تا با از بین بردن محصولات کشاورزی و جلوگیری از چرای دام، آنها را مجبور به مهاجرت کنند. در الاراکب خدمات پزشکی و آموزشی وجود ندارد و ساکنان از ژنراتورها و پنل های خورشیدی برای تولید برق استفاده می کنند و آب با تانکرها با هزینه بالا تامین می شود.

تخریب مکرر روستای العراقب همزمان با تخریب دو خانه فلسطینی‌ها توسط نیروهای اشغالگر رژیم صهیونیستی انجام شد. در همین راستا منابع محلی از تخریب خانه این دو شهروند فلسطینی در شهرک طارقومیه در شمال غربی الخلیل توسط نیروهای صهیونیست خبر دادند.

سلیمان جعفرا، یکی از اعضای کمیته پدافند زمینی در شهر طارقومیه گفت: نظامیان اسرائیلی با همراهی چندین بیل مکانیکی وارد منطقه الطیبه در شهر ترکومیه شدند و دو خانه را تخریب کردند.

این خانه ها متعلق به ابراهیم و عبدالقادر یحیی جعفری بوده است.

وی اظهار داشت: ساکنان این منطقه اسنادی دارند که مالکیت زمین های آنها را ثابت می کند.

جعفری تاکید کرد: رژیم صهیونیستی به دنبال مصادره اراضی این منطقه و توسعه شهرک سازی در آن برای صهیونیست ها است.

دیدگاهتان را بنویسید