ادعاهای مالی باورنکردنی سازمان لیگ از استقلال

اما با استعلام وی از سوی رهبری سازمان لیگ، خبرنگار ما اطلاعات جدیدی در این زمینه دریافت کرد.

*اصل سازمان لیگ این است که استقلال 70+20 را مطالبه کند

کارکنان باشگاه استقلال چهار قسط خود را طبق قرارداد به سازمان لیگ پرداخت نکرده اند. کمک هایی که سازمان لیگ مدعی است حدود 70 میلیارد تومان خواهد بود. طبق قانون اما خسارات ناشی از تأخیر در این مورد لحاظ شده و مجموع بدهی باشگاه استقلال به سازمان لیگ را نزدیک به 90 میلیارد تومان می کند. کارکنان استقلال طبق قرارداد فقط سه قسط پرداخت کرده اند و چند ماه است که هیچ پرداخت جدیدی به این سازمان انجام نداده اند.

ادعاهای مالی باورنکردنی سازمان لیگ از استقلال

* مفاد قرارداد چه بود؟

بر اساس قراردادی که بین سازمان لیگ و استقلال منعقد شد، مسئولان برگزاری مسابقه موظف شدند ورزشگاه را بدون تبلیغات برای آبی پوشان قرار دهند تا بتوانند از فضاهای مربوطه برای تبلیغات استفاده کنند. برای این کار درصدی از تبلیغات به عنوان سهم سازمان لیگ و سایر تیم های لیگ برتری به حساب درج شده سازمان لیگ از استقلال واریز شد. واحد حقوقی سازمان لیگ برای تضمین پرداخت این مبالغ ضمانت نامه های معتبری مانند ضمانت نامه بانکی یا سند مالکیت را از باشگاه استقلال درخواست کرده است. بر اساس اعلام آل اسحاق، مدارک پس از اعتبار سنجی پذیرفته نشد و اعتبار آنها مورد تردید قرار گرفت و جعلی خوانده شد. البته استقلال به عنوان یک گروه وابسته به دولت اجازه نداشت ضمانت نامه را به فدراسیون تحویل دهد و به همین دلیل شخص ثالثی را به عنوان کارگزار برای تحویل ضمانت وارد کرد که به گفته مسئولان سازمان لیگ مدارک آن اکنون فاقد اعتبار است. . به وجود آمدن چنین مشکلی در کنار عدم پرداخت بدهی، سازمان لیگ را مجبور کرد تا طبق قرارداد از مسئولان باشگاه استقلال دعوت کند تا این موضوع حل شود. دعوتی که از سوی استقلالی ها رد می شود.

* حمید سجادی، قضاوت استقلال و سازمان لیگ

مرحله بعدی که در قرارداد پیش بینی شده است، داوری شخص ثالث است. دادگاهی که با توافق باشگاه استقلال، سازمان لیگ و وزارت ورزش بر عهده حمید سجادی وزیر ورزش است. در حال حاضر قرار است جلسه ای در این خصوص با حضور حمید سجادی، مهدی تاج، منصور کنبرزاده و علی فتح الله زاده مدیرعامل جدید استقلال برگزار شود. در صورتی که در این مرحله دو طرف به توافق نرسند، موضوع به مراجع قضایی فدراسیون ارجاع و پرونده قضایی جدیدی برای استقلال تشکیل خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید