هیچ زنی در زندان یزد به دلیل محکومیت مالی / آزادی 156 محکوم مالی در یزد

ساعت: 14:36
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۰۲
کد خبر: 1802454

عظیمی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 156 محکوم مالی جرائم غیرعمد از زندان های استان آزاد و به آغوش خانواده بازگشته اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سید مسعود عظیمی مدیر ستاد دیه استان یزد در خصوص آخرین وضعیت آزادی زندانیان جرائم اجباری به یزدرسا گفت: جرایم غیرعمد از زندانهای استان آزاد و به آغوش خانواده بازگشته است.


عظیمی افزود: بدهی این مشتریان 613 میلیارد ریال است که 492 میلیارد ریال آن توسط اعضای کمیته صلح و سازش ستاد دیه استان با بخشودگی رضایت بخش شبهات اخذ شده است. تسهیلات بانک های موجود به مبلغ 121 ریال به حساب سپرده قوه قضائیه واریز شد و زمینه آزادی این 156 نفر و بازگشت آنها به آغوش گرم خانواده را فراهم کرد.

وی در تشریح نوع محکومیت این مددجویان گفت: از این تعداد 110 مددجوی مرتبط با محکومان مالی آزاد شدند، 19 مددجو محکوم به نفقه، 14 مددجو به پرداخت مهریه، 9 مددجو به پرداخت حوادث ناشی از کار محکوم شدند. 3 نفر از مددجویان به سانحه رانندگی و یک مددجو به غرامت غیر عمد محکوم شدند.

این مسئول با قدردانی از زحمات بی شائبه کارکنان و اعضای کمیته صلح و سازش در این ستاد گفت: 37 نفر از این مددجویان با مشاوره و اصلاح کارکنان این ستاد و 119 مددجو از منابع از جمله مددکاری رها شدند. نیکوکاران و نیکوکاران نوع دوست بانک های عامل از زندان آزاد شدند که از این تعداد 13 مددجو زن و 143 مددجو مرد بودند.

سخنگوی ستاد دیه استان یزد با تجلیل از خیریه امام هشتم (ع) متشکل از مسئولان صنعت برق استان یزد برای همکاری با ستاد گلباران مهر فاطمی، گفت: مراسمی با عنوان «گلریزان مهر فاطمی» حضرت فاطمه الزهرا(س) برگزار شد. “تقدیم به آزادی مادران در زندان و با کمک خیریه ها، موسسات خیریه، کارخانه ها و شرکت ها، این مادر از زندان آزاد شد.

عظیمی گفت: در حال حاضر 51 محکوم مالی در استان یزد جرایم غیرعمد وجود دارد که برای آزادی نزدیک به 23 میلیارد تن نیاز است.

این مسئول در پایان گفت: ستاد دیه یک موسسه خیریه عام المنفعه است که صرفا برای رهایی زندانیان از جرائم مالی غیرعمد فعالیت می کند و نیکوکاران و نیکوکاران می توانند کمک های خود را برای رهایی زندانیان از جرائم غیرعمد اهدا کنند حساب ستاد دیه. استان یزد می‌تواند کمک‌های نقدی خود را به حساب ستاد دیه یزد واریز کند.

عظیمی یادآور شد: شماره تلفن روابط عمومی 36298200 ستاد دیه استان یزد پاسخگوی سوالات عموم مردم و مردم خیرخواه بود که اقدام کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید