3 محکوم انتقام جویی با رئیس قوه قضائیه و آزادی شاکیان از زندان بندرعباس آزاد شدند.


ساعت: 09:52
تاریخ انتشار: 14/12/1300
کد خبر: 1812801

همزمان با سفر رئیس قوه قضاییه در استان هرمزگان، سه محکوم به قصاص دادستان خصوصی پس از چندین سال حبس از طریق رئیس قوه قضائیه و عفو شاکیان خصوصی از زندان بندرعباس آزاد شدند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از هرمز; همزمان با سفر حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ایی به استان هرمزگان، سه محکوم انتقام‌جوی با شاکیان خصوصی پس از چندین سال حبس با حکم رئیس قاضی و عفو شاکیان خصوصی از زندان بندرعباس آزاد شدند.

یکی از سه زندانی که به قتل عمد محکوم شده بود، 19 سال از دوران محکومیت خود را سپری می کرد و به دلیل عدم عفو والدینش صلح و آشتی همچنان در زندان است.

محسنی اجایی در عصر جدید با توجه به تاکیدات حجت الاسلام والمسلمین بر ترویج فرهنگ مذاکره و تلاش در جهت اصلاح اصل، توسعه فعالیت شوراهای حل اختلاف و استفاده از ظرفیت صلح و سازش توسط بزرگان و صاحب نظران تاکید دارد. ; این امر نقش بسزایی در کاهش تعداد پرونده های وارد شده به قوه قضاییه دارد.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اجایی رئیس قوه قضائیه 24 تیرماه در سفر یک روزه خود به استان ایلام به منظور دیدار با قضات و مسئولان قضایی استان در بخشی از سخنان خود در خصوص حداکثرسازی ظرفیت مردم، افراد تأثیرگذار و علمای دین درباره عفو صف داران بر مطالبه قصاص تاکید کردند و گفتند: قصاص حق صف داران است اما قصاص هر فرد در جامعه مشکلات عدیده ای را برای آینده فرزندان و خانواده آنها ایجاد می کند. بنابراین اگر در مرحله اول ولی یا اولیای دم راضی به قصاص نشدند، قضات و مسئولان و بانیان صلح و سازش ناامید نشوند و مجدداً اقدام کنند.

همچنین در سفر اوایل بهمن ماه رئیس قوه قضائیه به استان خراسان رضوی و بازدید وی از زندان مرکزی مشهد، ۱۶۸ زندانی به آغوش خانواده بازگشتند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید