آزادی ۲۹ محکوم انتقام‌جوی سه سال گذشته در خراسان شمالی/ ۱۶ پرونده انتقام‌جویی


ساعت: 11:13
تاریخ انتشار: 1401/01/08
کد خبر: 1818173

حجت‌الاسلام رضا براتی‌زاده از آزادی 29 نفر از محکومان قتل عمد از اجرای حکم (قصاص) طی سه سال گذشته و ایجاد سازش نهایی در 16 پرونده مشابه در استان خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام والمسلمین رضا براتی زاده رئیس قاضی خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار عصرترک با اعلام خبر تلاش های مدیران و مسئولان قضایی، اعضا و کارکنان شورای حل اختلاف و ستاد صبر استان و همچنین ستاد فرماندهی کل قوا و… تلاش ها.

وی همچنین با قدردانی ویژه از روحیه فداکاری و ایثار پاسداران در جهت کسب این موفقیت بزرگ، به جایگاه ممتاز خراسان شمالی در عرصه صلح و سازش اشاره کرد و این توانایی بسیار ارزشمند را قابل تحسین برشمرد و توصیف کرد. نقشه راه آینده این دستاوردها.

رئیس قاضی خراسان شمالی گفت: آشتی از نظر خداوند متعال در قرآن کریم و همچنین از نظر شرع مقدس اسلام بسیار سفارش و سفارش شده است و از این رو دارای اهمیت بسیار است. ارزش و اعتماد بالا در افکار عمومی.

حجت الاسلام براتی زاده تاکید کرد: شوراهای حل اختلاف استان نیز با تکیه بر چنین رویکردی ثابت کرده اند که از پشتکار و اراده قوی در ترویج فرهنگ گذشت و گذشت در بین مردم بهره برده اند و می توانند زمینه ساز چنین متعالی و شایسته باشند. زمینه، پتانسیل صلح و آشتی را در جامعه نهادینه می کنند و تا این حد است که صادقانه و صادقانه راه اصلاح جوهره را در پیش می گیرند.

وی مهمترین اولویت ها و سیاست های قوه قضائیه را در سال 1401 حل و فصل مسالمت آمیز اختلافات، فصل اقدام نظامی از طریق مذاکره برای اصلاح و اشاعه فرهنگ صلح و سازش بین طرفین دعوا دانست. وی در استان خاطرنشان کرد: در این 16 مورد نتیجه تلاش های اصلاحی به گونه ای بود که اکثر مجاهدت ها مثمر ثمر بود و خوشبختانه با این حمایت و انگیزه قوی اگر شرایط خاصی برای قصاص فراهم می شد خوشحال شدند.

مقام عالی قضایی استان ابراز امیدواری کرد: در سال جدید با نتیجه تلاش ها شاهد سازش آشکار در این پرونده ها و همچنین رشد چشمگیر و بیش از اندازه سازش به ویژه در تمامی مواردی که می توان در Be a استان به خطر بیفتد.

رئیس قاضی خراسان شمالی در پایان به ابلاغ دستورالعمل میانجی گری و صلح و سازش از سوی رئیس قوه قضائیه نیز اشاره کرد و گفت: همه دستگاه ها در قوه قضائیه با تمام توان و ظرفیت موجود برای تسهیل و تسریع صلح مصمم هستند. بدانند که با این عزم جدی، دستیابی به اهداف و برنامه های پیش بینی شده در زمینه صلح و سازش و گسترش فرهنگ آشتی در جامعه دست نیافتنی نخواهد بود.

انتهای پیام/گ

دیدگاهتان را بنویسید