سازمان‌های بین‌المللی نه سازمان ملت‌ها بلکه سازمان قدرت‌ها است

امام جمعه تبریز:

امام جمعه تبریز گفت: تاریخ مصرف چنین سازمان‌های گذشته است و امید بستن به سازمان ملل امید بستن به سراب است.


به گزارش خبرگزاری موج آذربایجان شرقی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم امروز در خطبه‌های نماز عبادی و سیاسی تبریز اظهار کرد: دومین نشست ۳+۳ قفقاز در تهران در سطح وزیران و وزرای امورخارجه در تهران برگزار شد و به عبارتی اجلاس تهران بالاترین سطح نشست کشورهای قفقاز طی سه دهه گذشته بود. 

وی با بیان اینکه مساله قفقاز در سال‌های اخیر پرتنش بوده است، افزود: به نظر می‌رسد سناریوی مبنی بر اینکه طرفین جایی برای صلح بگذارند و باز شدن پای صهیونیستی غربی‌ها به منطقه و شکل‌گیری کریدوری در قفقاز باعث شد تا فصل صلح در منطقه قفقاز گشوده نشود. 

امام جمعه تبریز گفت: اراده جمهوری اسلامی ایران حل و فصل مسائل به دست خود بازیگران منطقه است و نباید دیگران سناریویی برای آنها بنویسند‌ و باید همه طرفین نیز به حق و حقوق خود قائل شوند و زیاده‌خواه نباشند. 

آل‌هاشم در ادامه خطاب به برخی کشورهای همسایه گفت: آیا حوادث غزه را دیدید و متوجه شدید که رژیم صهیونیستی تکیه‌گاه خوب و مطمئن نیست و دود آتش میدان دادن به آنها در وهله اول به چشم خود کشورهای همکار با این رژیم متلاشی خواهد رفت. 

وی ادامه داد: سران کشورهای مسلمان باید بدانند دنیا امروز در مقابل رژیم صهیونیستی است و به رفت و آمدهای قدرت‌های غرب نگاه نکنید زیرا ترس آنها از فروپاشی این رژیم صهیونیستی است از این‌رو قطعا حسن نیت نسبت به این رژیم پشیمانی و خسران در بر دارد. 

نماینده ولی فقیه در استان یادآور شد: دیروز به این حقیقت تلخ اعتراف کردند که در مساله قدس و حمایت از آرمان فلسطین سیاست یکی به میخ و یکی به نعل زدن جواب ندارد زیرا ساختار دنیا اجازه این سیاست را نمی‌دهد و باید دنیای اسلام یکصدا و بدون لکنت از مردم مظلوم فلسطین حمایت کند.

وی تصریح کرد: پس از دو هفته از آغاز عملیات طوفان الاقصی، اتفاقات کم‌نظیر و در برخی موارد بی‌نظیر را شاهد بودیم یعنی از یک طرف عجز رژیم وحشی و رو به موت صهیونیستی و از طرف دیگر شاهد برانگیختگی رژیم صهیونیستی بودیم به طوریکه رژیم صهیونیستی جنایت‌ می‌کند تا بلکه این شکست طوفان الاقصی را جبران کند در حالی که ارتکاب جنایت جنگی در هیچ جای دنیا دستاورد محسوب نمی‌شود و این حملات کور و وحشیانه صرفا به خاطر این است تا صهیونیست‌ها شکست خود را موقتا با هیاهیو پنهان کنند.



آیا این خبر مفید بود؟


دیدگاهتان را بنویسید