ادعای بلینکن: ایران تعهد خود را برای بازگشت به برجام نشان نداده است

ادعای بلینکن: ایران تعهد خود را برای بازگشت به برجام نشان نداده است

روز جدید وزیر امور خارجه آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد اگر تهران به مسیر فعلی خود ادامه دهد، آمریکا به تحریم نفت و پتروشیمی ایران ادامه خواهد داد. وی ادامه داد: اگر تغییری در مسیر ایران ایجاد نشود، همچنان از اختیارات تحریمی خود برای هدف قرار دادن صادرات نفت، فرآورده های نفتی و پتروشیمی ایران استفاده می کنیم.

وزیر امور خارجه آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد اگر تهران به مسیر فعلی خود ادامه دهد، آمریکا به تحریم نفت و پتروشیمی ایران ادامه خواهد داد.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا روز چهارشنبه با اشاره به تحریم‌های جدید علیه نفت ایران، گفت که ایالات متحده در مسیر دیپلماسی هدفمند برای دستیابی به توافقی مطلوب برای اجرای کامل برنامه جامع اقدام مشترک، ثابت قدم بوده است. این ایران است که در این راه نتوانسته چنین تعهدی را نشان دهد.

وی ادامه داد: اگر تغییری در مسیر ایران ایجاد نشود، همچنان از اختیارات تحریمی خود برای هدف قرار دادن صادرات نفت، فرآورده های نفتی و پتروشیمی ایران استفاده می کنیم.

وزارت خزانه داری آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد که «شبکه ای از افراد و شرکت هایی را که از شرکت های پوسته مستقر در خلیج فارس برای تسهیل انتقال و فروش محصولات به شرکت های ایرانی به ارزش صدها میلیون دلار در شرق آسیا استفاده می کردند، تحریم کرده است».

بر اساس بیانیه وزارت خزانه داری آمریکا، دو فرد، 13 نهاد و دو کشتی در فهرست تحریم های آمریکا قرار دارند.

پتروشیمی جم یکی از شرکت هایی است که از سوی وزارت خزانه داری آمریکا تحریم شده است.

برایان نلسون، معاون وزیر خزانه داری آمریکا در امور تروریسم و ​​اطلاعات مالی نیز روز چهارشنبه در بیانیه ای گفت: در حالی که آمریکا متعهد به دستیابی به توافق با ایران برای بازگشت به برنامه جامع اقدام مشترک است، از اختیارات خود استفاده می کنیم. تحریم‌ها علیه نفت و پتروشیمی ایران ادامه خواهد یافت.

دیدگاهتان را بنویسید