ادعای جنجالی آجورلو تایید شد. پیشنهاد جدید برای باشگاه پرسپولیس

یکی از مسائل مهم دوران مصطفی آجورلو در استقلال، ساخت ورزشگاه ویژه بود. سوالی که در روز معرفی ریکاردو ساپینتو مطرح شد و مدیر اجرایی وقت “آبی ها” از حضور سرمایه گذار در این موضوع خبر داد. البته ساخت یک استادیوم اختصاصی نیاز به بودجه قابل توجهی دارد و آبی ها برای رسیدن به این هدف باید منابع مالی زیادی را تامین می کردند.

به نظر می رسد مدیران وقت مشکل را به سرمایه گذار خارجی واگذار کرده اند. مشکل بعدی یافتن زمین مناسب برای ساخت ورزشگاه بود که آگورلو نیز بارها اعلام کرد که از وزیر ورزش خواسته تا زمینی را برای انجام این ماموریت به وی واگذار کند که این امر محقق نشد. البته دوران مدیریتی آجورلو برای تحقق این وعده بزرگ کافی نبود. او یک روز بعد از بازی استقلال و ذوب آچان برکنار شد

بعدها مدیرعامل سابق آبی ها در گفت و گو با آنتن اعلام کرد که 400 هکتار زمین برای ساخت این ورزشگاه گرفته شده است. مجری فعلی آبی ها که در پخش زنده برنامه حضور داشت در پاسخ به آجورلو گفت: «اگر آمدی بگوییم 400 هکتار زمین گرفته ایم پس کجاست؟» 400 هکتار از پیشنهاد شما، 400 متری را به ما نشان دهید. او به شعور هواداران توهین نکنید.

حالا عباس تقدی نژاد، مدیرعامل نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب در توییتی که در صفحه شخصی خود منتشر کرده است، توضیحات جالبی داده است.

* زمانی که آجورلو مدیرعامل باشگاه استقلال بود به او پیشنهاد افتتاح ورزشگاه ورزشی استقلال شهر آفتاب را دادم. با انگیزه زیادی پذیرفتند و قرار شد 400 هکتار زمین به استقلال واگذار شود.

* در جلسات مشترک با آستان امام خمینی (ره) نهایتاً در 17 ربیع الاول (22 مهرماه سالروز میلاد حضرت محمد (ص) و امام جعفر صادق (ع) مقرر شد ورزشگاه ویژه استقلال احداث شود. شروع روز بعد از این توافق آقای آنها بودند!

* در گفتگوی تلفنی با آقای فتح الله زاده پیشنهاد قبلی را به ایشان رساندم و آقای فتح الله زاده نیز از آن استقبال کردند. سردار آجورلو یک سرمایه گذار خارجی برای ساخت مجتمع داشت و از آنجایی که این سرمایه گذار باید با اعتبار سردار سرمایه گذاری می کرد، پس از این اخراج، عملا سرمایه گذار عقب نشینی کرد.

* اخیراً انتقاداتی مبنی بر کمبود چنین زمینی از سوی مدیران استقلال شنیده می شود. این زمین موجود است و البته به دلیل عدم امضای نهایی قرارداد به دلیل برکناری آقای آجورلو، می توان گفت که زمین در واقع متعلق به استقلال نیست «اما می تواند باشد».

* بعد از انقلاب عملا ورزشگاه مهمی در تهران ساخته نشد و استقلال هم آمادگی این کار را داشت و هنوز هم امکانش هست. دسترسی آسان به فردگاه امام (ره) و مهرآباد، مترو، بزرگراه خلیج فارس و ده ها مزیت دیگر می تواند این ورزشگاه یا ورزشگاه های مشابه را منحصر به فرد کند و در واقع عاملی برای توسعه جنوب تهران باشد.

*متاسفانه همه ما عادت داریم که بیشتر وقت خود را صرف انتقاد از مدیر قبل از خود و اتلاف وقت کنیم، به زودی مورد انتقاد مدیران بعد از خود قرار خواهیم گرفت و این دور باطل ادامه دارد.

* ضمناً سه ماه پیش با حضور آقای حبیب کاشانی با آقای درویش (مدیرعامل محترم باشگاه پرسپولیس) تلفنی صحبت کردم و در همان زمان زمین دیگری به این باشگاه پیشنهاد شد که تصمیم به بازدید از آن گرفتند. بدون در نظر گرفتن رنگ ها و جریان ها، مناطق جنوبی تهران دارای نقاط قوت منحصر به فردی است که سال هاست مورد غفلت قرار گرفته است.

دیدگاهتان را بنویسید