ادعای شهرداری و راه و شهرسازی برای مالکیت نمایشگاه / سنگ شکنی در جاده برای ایجاد نمایشگاه خارجی


ساعت: 15:14
تاریخ ارسال: 1301/04/13
کد خبر: 1880857

مدیر اجرایی نمایشگاه بین المللی تبریز بیان کرد؛

ماهوتی گفت: با وجود اینکه زمین نمایشگاه را سی سال پیش خریدیم و سند داریم اما شهرداری و راه و شهرسازی زمین نمایشگاه را مطالبه کرده اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش آنایی، حبیب ماهوتی در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: باید تاکید کنم که نمایشگاه بین المللی تبریز از طریق رسانه ها و خبرنگاران به این جایگاه رسید و حتی انتقادات بسیار شدیدی به ما شد و پاسخ دادیم اما این روابط همچنان پایدار است.

وی ادامه داد: نمایشگاه بین المللی تبریز از نظر وزن و سنگ و … مقام اول کشور را کسب کرد، تعداد نمایشگاه های ما در سال اول 10 نمایشگاه بود و اکنون 60 نمایشگاه در سال برگزار می کنیم.

مدیرعامل نمایشگاه بین المللی تبریز با بیان اینکه به جز سال های 99 و 1400 هیچ نمایشگاهی لغو نشده است، گفت: در سال 1401 64 نمایشگاه در تقویم داریم که همگی به ترتیب برگزار می شود.

وی با اشاره به تاثیرات نمایشگاه بین المللی بر صنعت گفت: خوشبختانه بعد از هر نمایشگاهی چندین واحد تولیدی به صنایع ما اضافه می شود و این مشکل باعث رونق اشتغال نیز می شود.

ماهوتی در خصوص دلایل عدم برگزاری نمایشگاه در خارج از کشور گفت: متاسفانه مشکلات سیاسی باعث شد نتوانیم به نمایشگاه های خارجی بپردازیم و از سال گذشته تصمیم به برگزاری نمایشگاه تخصصی در باکو گرفتیم که چهار بار لغو و تمدید شد اما در در نهایت نتوانستیم نمایشگاه خاصی بسازیم.

وی ادامه داد: در هفته های آینده نمایشگاه های متعددی از جمله کشاورزی، کیف و کفش، شیلات و زیورآلات خواهیم داشت، اما مسائل زیادی وجود دارد که درگیر آن هستیم.

مدیرعامل نمایشگاه بین المللی تبریز در تشریح مشکلات پیش روی این نمایشگاه گفت: به عنوان مثال دیروز تابلوی اصلی نمایشگاه توسط شهرداری پایین کشیده شد و این سلیقه شخصی است، چرا که ما به هیچکس بدهکار نیستیم، فقط آنها ندادند. به ما اجازه می دهد پول جمع آوری کنیم تا برای آسفالت و زیباسازی نمایشگاه هزینه کنیم.

وی ادامه داد: ماه گذشته پنج و نیم میلیارد پول ما را از جهاد کشاورزی گرفتند به این بهانه که باید از 31 اردیبهشت با سازمان سمت قرارداد ببندیم و انجام دادیم و جهاد می گوید حتماً ده را لغو کرده اند. قرارداد یک روزه.

وی ادامه داد: در سال 74 زمین را خریده بودیم و راه و شهرسازی آن زمین را به ما داد و جاده را ساختیم اما سال گذشته شکایت کردند که نمایشگاه را تخریب کنند در حالی که در آن زمان پول را تا آخرین دینار بردند اما الان آنها می گویند که ما زمین را تسلیم نکرده ایم. اگر اشتباه است، شکایت کنید. اگر اجاره کردید، کاغذ بیاورید. من سند دارم که ملک را به من دادی و تمام پول را گرفتی. اما این پرونده در حال حاضر در دادگاه است.

ماهوتی در خصوص جمع آوری تابلوی نمایشگاه بین المللی نیز گفت: 14 سال پیش روی زمینی که در اختیار ما گذاشته شد تابلو گذاشتیم و الان شهرداری ادعا می کند که زمین ماست چون زمین گران شده است! در حالی که «راه و شهرسازی» قرارداد و صورت جلسه را به ما داد.

وی در خصوص امکان برگزاری نمایشگاه کتاب در تبریز گفت: نمایشگاه کتاب را برنامه ریزی کرده بودیم اما به دلیل کم لطفی وزارت فرهنگ و رهبری استان ها در سال های اخیر این رویداد ضعیف شده است. گفتم وزرا بارها گفته اند که ایران فقط تهران نیست. وزارت فرهنگ فقط در تهران هزینه می کند در حالی که در استان ما نمایشگاه کتاب 80 درصد بیشتر از جمعیت تهران بازدیدکننده دارد.

مدیرعامل نمایشگاه بین المللی تبریز در خصوص امکان برگزاری نمایشگاه در عراق گفت: اربیل و سلیمانیه پیشنهاد برگزاری نمایشگاه را دادند اما در سال های اخیر مسئولان به شرکت هایی که امکان فعالیت نداشتند مجوز نمایشگاه دادند و آبروی ما را برده بودند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار آناج مبنی بر برپایی چند نمایشگاه تخصصی با هم گفت: در برخی از نمایشگاه ها سعی کردیم چندین رشته تخصصی را با هم داشته باشیم که بازدیدکنندگان بیشتری داشت و رونق گرفت اما تلاش ما بر این است که هر بخش تخصصی را ایجاد کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید