ارتباطی بین سموم روده و چاقی یافت شده است

ارتباطی بین سموم روده و چاقی یافت شده است

یک مطالعه جدید نشان می دهد که سموم روده به سلول های چربی آسیب می زند و باعث افزایش وزن می شود.

مطالعه جدید دانشمندان نشان می دهد که چگونه ماده سمی اندوتوکسین در افزایش خطر چاقی و دیابت نوع 2 نقش دارد.

تحقیقات نشان می دهد که نشت باکتری از روده به بدن باعث آسیب سلول های چربی و افزایش وزن می شود.

دانشمندان دانشگاه ناتینگهام ترنت کشف کرده اند که این میکروب ها که به اندوتوکسین ها معروف هستند، می توانند وارد جریان خون شوند و به طور مستقیم بر عملکرد سلول های چربی تأثیر بگذارند.

یافته‌های آنها که اخیراً در مجله پزشکی BMC منتشر شد، نشان می‌دهد که چگونه اندوتوکسین‌ها بر چاقی و بیماری‌های مرتبط مانند دیابت نوع 2 تأثیر می‌گذارند.

دانشمندان همچنین اضافه کردند که مداخلات کاهش وزن مانند جراحی چاقی می تواند آسیب روده به سلول های چربی را معکوس کند که در نهایت تاثیر زیادی بر سلامت ما خواهد داشت.

اندوتوکسین ها مواد سمی هستند که در دیواره سلولی باکتری ها وجود دارند و با پاره شدن یا متلاشی شدن آزاد می شوند.

این تیم دریافت که جراحی چاقی باعث کاهش سطح اندوتوکسین در خون شرکت‌کنندگان شد که با بهبود سلامت متابولیک سلول‌های چربی مرتبط بود.

مارک کریستین، محقق ارشد دانشکده علم و فناوری دانشگاه ناتینگهام ترنت، گفت: ورود میکروبیوم روده به جریان خون، عملکرد طبیعی سلول های چربی و فعالیت متابولیک آنها را کاهش می دهد و در نتیجه افزایش وزن و خطر ابتلا به دیابت را افزایش می دهد.

به نظر می رسد که با افزایش وزن، ذخایر چربی کمتر قادر به محدود کردن آسیب هایی هستند که قطعات میکروب های روده می توانند به سلول های چربی وارد کنند.

به این ترتیب، این یافته نشان می‌دهد که محدود کردن آسیب سلول‌های چربی ناشی از اندوتوکسین در طول افزایش وزن حتی مهم‌تر است، زیرا اندوتوکسین به کاهش متابولیسم سلولی سالم کمک می‌کند. در یک روده سالم، اندوتوکسین ها بخشی از چرخه زندگی میکروب ها هستند که نقش کلیدی در سلامت کلی انسان دارند.

دیدگاهتان را بنویسید