ارجاع 122 پرونده تخلفات بهداشتی به مراجع قضایی قزوین


ساعت: 15:36
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۶/۲۹
کد خبر: 1898617

مهدی جلوهانی گفت: در پنج ماهه نخست سال 122 مورد عدم رعایت بهداشت در حوزه فرآورده های دامی تحویل مراجع قضایی شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مهدی جلوهانی در گفت و گو با خبرنگار سلامت صبح قزوین اظهار کرد: نظارت در مراحل اصلاح نژاد، صدور مجوز، تاسیس و بهره برداری، تولید و استخراج در کشتارگاه های دام و طیور، حمل دام زنده و فرآورده های خام دامی، سردخانه، نگهداری مواد اولیه. واحدهای تامین واحدهای دام و بسته بندی کارخانجات خوراک دام، واحدهای نگهداری شیر، کشتارگاه مرغ و گوشت و واحدهای بسته بندی مرغ و گوشت زیر مجموعه فعالیت اداره کل دامپزشکی استان قزوین می باشد.
وی خاطرنشان کرد: از ابتدای سال تاکنون 5 هزار و 291 بازدید از واحدهای تابعه سازمان توسعه و کشاورزی استان انجام شده است.

مدیر کل دامپزشکی استان قزوین ادامه داد: در 5 ماهه نخست سال 122 فقره رعایت بهداشت و 571 فقره نمونه برداری از فرآورده های غیربهداشتی تشکیل شد که به همراه پرونده ها تحویل مراجع قضایی شد. به مصرف بازگشت، نابود شد.

جلوهانی گفت: از ابتدای سال تاکنون 6 هزار و 845 کیلوگرم مواد اولیه غیربهداشتی کشف و ضبط و یک هزار و 164 کیلوگرم معدوم شده است.

وی گفت: در حال حاضر 7 کشتارگاه چدام و طیور، 16 کشتارگاه و هزار و 318 واحد خام عرضه دام در استان فعال است.

مدیر کل دامپزشکی استان قزوین اذعان داشت: بیشتر پرونده های ارائه شده به مراجع قضایی در خصوص عرضه فرآورده های خام دامی مربوط به اتمام تاریخ انقضا و عدم نگهداری در شرایط مناسب در یخچال است.

جلوهانی در پایان گفت: 96 نفر از مسئولین فنی بهداشتی در زمینه اصلاح، تولید و استخراج دام از جمله کشتارگاه ها، واحدهای فرآوری و مراکز جمع آوری شیر، کارخانجات تولید خوراک دام حضور دارند و به وظایف خود مشغول هستند.

دیدگاهتان را بنویسید