رهبران مشکل دار تا پایان پرونده و تحویل به مراجع قضایی در بازداشت به سر می برند


ساعت: 20:26
تاریخ انتشار: 1301/07/12
کد خبر: 1901299

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی شورای اسلامی با اشاره به حضور وزیر اطلاعات در جلسه امروز این کمیته برای ارائه گزارشی از آخرین تحولات و رویدادهای کشور گفت: بر اساس توضیحات وزیر اطلاعات، تعدادی از دستگیر شدگان نقش رهبری در اغتشاشات داشتند. تعدادی از افراد در هفته های اخیر دستگیر و به دلیل اینکه نقش موثری در ناآرامی ها نداشتند، آزاد شده اند، اما رهبران اغتشاشات تا زمان بسته شدن پرونده و تحویل به مراجع قضایی در بازداشت به سر می برند.

ابوالفضل آمویی در تشریح جلسه عصر امروز کمیسیون امنیت ملی گفت: این جلسه با حضور وزیر اطلاعات برگزار شد که وی گزارش مبسوطی از آخرین تحولات و رویدادهای کشور ارائه کرد. اعضای کمیسیون بر اساس ابعاد مختلف رویدادهای اخیر در کشور اطلاعات دقیقی دریافت کردند.

وی ادامه داد: این اطلاعات بر اساس جنگ دانش در حال انجام توسط دشمنان جمهوری اسلامی ایران به دست آمده و مورد بررسی دقیق قرار گرفته است. همچنین گزارشی از بازداشت شدگان حوادث و اغتشاشات اخیر ارائه شد. وزیر اظهار داشت که برخی از دستگیرشدگان نقش رهبری در اغتشاشات داشتند. علاوه بر این، در هفته های اخیر تعدادی از افراد دستگیر و به دلیل اینکه نقش موثری در اغتشاشات نداشته اند آزاد شده اند، اما رهبران این اغتشاشات تا بسته شدن پرونده و محاکمه شدن در بازداشت به سر می برند.

آمویی افزود: بر اساس گزارش وزیر اطلاعات، در دستگیری های اخیر شاهد حضور عوامل مرتبط با گروه های متخاصم از جمله گروه های تجزیه طلب، فرقه بهائیت و منافقین و بیانیه توضیحی بودیم. وزارت اطلاعات نیز در این زمینه منتشر شد. این بیانیه جزئیات روشنی از حضور و نقش این افراد در ناآرامی ها ارائه می دهد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با یادآوری اینکه کمیسیون امنیت ملی پیش از این از مسئولان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروی انتظامی برای بررسی این موضوع دعوت کرده است، گفت: جلسات کمیسیون در این زمینه ادامه خواهد داشت. بی شک امنیت مردم و ثبات کشور خواسته اصلی نمایندگان مراجع ذیصلاح و حراست است و البته موضوع فوت خانم امینی موضوعی است که به دقت در حال بررسی است. توسط کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس.

وی همچنین گفت: در بخشی دیگر از این جلسه وزیر اطلاعات به سوالات 3 نماینده مردم پاسخ داد. مقرر شد بررسی دقیق تر موضوعات در جلسات کارشناسی آتی ماه آینده به تعویق بیفتد. آقایان رضایی و علیزاده برمی نمایندگان دشتستان و دامغان و خانم پاشایی نمایندگانی بودند که از وزیر سوال کردند.

دیدگاهتان را بنویسید