اردوغان: مسئله ما در مورد زنگزور با ارمنستان نیست، با ایران است/اگر رویکرد مثبتی به این موضوع داشتند. امروز ترکیه، آذربایجان و ایران با یکدیگر ادغام می‌شوند و شاید «خط پکن-لندن» باز شود.

اردوغان: مسئله ما در مورد زنگزور با ارمنستان نیست، با ایران است/اگر رویکرد مثبتی به این موضوع داشتند.  امروز ترکیه، آذربایجان و ایران با یکدیگر ادغام می‌شوند و شاید «خط پکن-لندن» باز شود.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه درباره روابط زنگزور و نخجوان با جمهوری آذربایجان گفت: مشکل ما با ارمنستان نیست، مشکل ما با ایران است. این رویکرد ایران هم آذربایجان و هم ما را ناراحت می کند و آنها هم باید ناراحت باشند.

رئیس جمهور ترکیه در بازگشت از جمهوری آذربایجان گفت: در مورد بازگشایی زنگزور مشکل ما با ارمنستان نیست، مشکل ما با ایران است.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه درباره روابط زنگزور و نخجوان با جمهوری آذربایجان گفت: مشکل ما با ارمنستان نیست، مشکل ما با ایران است.

وی افزود: این رویکرد ایران هم آذربایجان و هم ما را ناراحت می کند و اصولا آنها هم باید ناراحت باشند.

رئیس جمهور ترکیه ادامه داد: امیدوارم هر چه زودتر این موضوع را حل کنیم.

رئیس جمهور ترکیه با تاکید بر اینکه ایران رویکرد مثبتی در این زمینه ندارد، گفت: اگر رویکرد مثبتی به این موضوع داشتند، امروز ترکیه، آذربایجان و ایران چه از طریق جاده و چه از طریق ریلی با یکدیگر ادغام می شدند. شاید «خط پکن-لندن» نیز کشف شود.

این اظهارات در حالی است که ارمنستان و ایران مشکلی برای ارتباط نخجوان و جمهوری آذربایجان ندارند، اما باکو به دنبال تصرف زمین و ایجاد کریدور در منطقه جنوبی ارمنستان است که منجر به تغییر مرزها می شود.

خطوط اتصال در توافق مسکو برای آتش بس بین ارمنستان، آذربایجان و روسیه در سال 2020 ذکر شده است، اما آذربایجان خواسته های بیشتری دارد که ارمنستان آنها را نمی پذیرد.

دیدگاهتان را بنویسید