ارزان ترین و گران ترین منطقه تهران را بشناسید قیمت هر متر خانه در تهران چقدر است؟

ارزان ترین و گران ترین منطقه تهران را بشناسید قیمت هر متر خانه در تهران چقدر است؟

روز جدید : آمارهای رسمی بانک مرکزی نشان می دهد در تورمی ترین دوره اقتصاد ایران، قیمت خرید ملک در بازار وارد رکود شد.

بر اساس گزارش بانک مرکزی، در حالی که تورم در ایران نزدیک به چهل درصد افزایش یافته است، قیمت خرید و فروش ملک در تهران، مهم ترین شهر از نظر بازار مسکن، تنها شانزده درصد افزایش یافته است. این افزایش 16 درصدی در بازه زمانی اسفند 1395 تا اسفند 1400 اتفاق افتاده است. قیمت مسکن در اسفندماه نسبت به بهمن سال گذشته نیز 6.2 درصد افزایش داشته است.

اگرچه سرعت افزایش قیمت مسکن در تهران بسیار کندتر از گذشته است، اما نکته مهم این است که هزینه هر مترمربع مسکن در تهران به طور متوسط ​​نزدیک به شش برابر حداقل دستمزد ماهانه کارگران است. قیمت تمام شده هر مترمربع مسکن در تهران 35 میلیون و 120 هزار تن است. در این مسیر قیمت هر مترمربع مسکن در مناطق دوازده گانه تهران به طور متوسط ​​کمتر از سی میلیون تن و قیمت در ده منطقه بالاتر از این رقم است.

گران ترین خانه تهران چقدر است؟

در بین مناطق 22 گانه شهر تهران، بیشترین قیمت هر متر خانه در سه ماهه اول 77 میلیون و 465 هزار تن و کمترین آن در سه ماهه اول 16 میلیون و 564 هزار تن بوده که هر یک در سه ماهه اول 12.7 درصد افزایش داشته است. سه ماهه اول و 36 5 درصد در منطقه 18 یافت می شود.

در اسفندماه سال گذشته 374 معامله در گران ترین منطقه تهران یعنی منطقه یک و 152 معامله در ارزان ترین منطقه تهران یعنی منطقه 18 به ثبت رسیده است. میانگین قیمت هر مترمربع مسکن در ارزان ترین منطقه تهران تهران در محدوده شانزده میلیون و پانصد هزار تن قرار دارد.

همچنین توزیع فراوانی تعداد واحدهای مسکونی معامله شده به ازای هر مترمربع در اسفند ماه سال گذشته نشان می دهد که واحدهای مسکونی در محدوده قیمتی 20 تا 25 میلیون تن بر مترمربع با سهم 15.3 درصدی بیشترین سهم از تعداد را به خود اختصاص داده اند. از معاملات شهر تهران و محدوده قیمتی پانزده تا بیست و ۲۵ تا سی میلیون تن با سهم سیزده و ۹/۱۲ درصدی در رتبه بعدی قرار دارد.

همچنین تعداد معاملات انجام شده در این ماه حدود 6.8 هزار فقره بوده که نسبت به ماه قبل 19.9 درصد کاهش و نسبت به ماه مشابه سال قبل 29.6 درصد افزایش داشته است. شهر تهران با توجه به عمر عملیاتی ساختمان نشان می دهد که با سهم 32.5 درصدی بیشترین سهم بلوک های تا پنج سال ساخت را دارند.

در اسفند ماه سال گذشته، توزیع فراوانی تعداد واحدهای مسکونی معامله شده بر اساس ارزش هر واحد نشان داد که واحدهای مسکونی با ارزش یک میلیارد تا یک میلیارد و پانصد میلیون تومان با سهم 16.8 درصد بیشترین سهم را داشته اند. از معاملات

موقعیت با اجاره در تهران

همچنین توزیع معاملات مسکن بر اساس مناطق شهری در شهر تهران نشان می دهد که منطقه 5 با 14.3 درصد از کل معاملات بیشترین سهم از معاملات شهر تهران را به خود اختصاص داده است.

بررسی شاخص مسکن اجاری در تهران و کل مناطق شهری در اسفند ماه سال گذشته نسبت به ماه مشابه سال 1399 معادل 45.8 و 50.2 درصد افزایش نشان می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید