ارز سهمیه ای بخرید یارانه شما کاهش می یابد

ارز سهمیه ای بخرید یارانه شما کاهش می یابد

کسانی که ارز دریافت می کنند معمولا جزو افرادی هستند که در دهک های بالا هستند. بنابراین کارت ملی دیگران چه برای تراکنش های مالی و بانکی در داخل فروشگاه و چه برای دریافت ارز نباید مورد استفاده قرار گیرد، چرا که از جمله مواردی است که ملاک عشریه افراد و خانوارها و پرداخت یا کاهش یارانه است.

سخنگوی دولت امروز تاکید کرد: خرید ارز سهمیه ای با کارت ملی در سال جاری ملاک کاهش یارانه و تغییر اعشار اعشاری یارانه بگیران از معاونت رفاه اجتماعی است.

به گزارش ایسنا، تا سال گذشته مسئولان سازمان هدفمندی یارانه ها و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نسبت به تاثیر خرید ارز سهمیه ای بر تغییر عشرهای یارانه ای یا حذف یارانه آن ها واکنشی نشان نداده بودند و از سوی دیگر مسئولان سازمان هدفمندسازی یارانه ها و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هیچ واکنشی نسبت به این موضوع نداشتند. حتی در برخی موارد این سوال را مطرح کردند که خرید این ارز باعث حذف یارانه نمی شود.

2000 دلار در ماه با انجام کارهای ساده

اما به نظر می رسد امسال این تصمیم تغییر کرده است و هر فردی که ارز سهمیه ای با کارت ملی خریداری کند ملاک اعمال این تغییرات است.

در دو روز گذشته که تغییراتی در شرایط دریافت ارز سهمیه ای ایجاد و اعلام شد، زمزمه هایی مبنی بر تاثیر خرید این ارز بر تغییر ارزیابی متقاضیان کمک هزینه به گوش رسید. در این میان این سوال پیش روی مردم بود که اگر فردی ارز سهمیه ای بخرد، یارانه او کاهش می یابد یا خیر؟

علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت امروز در حاشیه جلسه شورای دولت درباره منابع مورد بررسی برای دریافت یارانه گفت: دریافت ارز 2000 و 5000 یورویی یکی از منابع اطلاع رسانی وزارت رفاه اجتماعی است. از آن برای تعیین دهک خانوار استفاده کنید، زیرا کسانی که ارز دریافت می کنند در میان مردم دهک بالا قرار دارند. بنابراین، کارت ملی دیگران چه برای تراکنش های مالی و بانکی در داخل فروشگاه و چه برای دریافت ارز نباید مورد استفاده قرار گیرد، چرا که از جمله مواردی است که ملاک عشریه افراد و خانوارها و پرداخت یا کاهش یارانه است.

بنابراین مردم باید دقت بیشتری داشته باشند که کارت ملی خود را برای خرید ارز سهمیه ای در اختیار برخی افراد سودجو قرار ندهند تا با چنین مشکلاتی مواجه نشوند.

دیدگاهتان را بنویسید