ارسال آیین نامه رتبه بندی معلمان به شورای دولت پس از نظرات معلمان

ارسال آیین نامه رتبه بندی معلمان به شورای دولت پس از نظرات معلمان

عباس نجار که در برنامه گفتگوی ویژه خبری حضور داشت، درباره پیش نویس آیین نامه رتبه بندی معلمان افزود: برای اولین بار در آموزش و پرورش آیین نامه ای ارائه شده که شامل مشارکت همه افراد واجد شرایط است.

وی افزود: یکسری الزامات قانونی در آیین نامه داریم که طبق قانون رتبه بندی باید این الزامات را رعایت می کردیم و طبیعی است که در فضای مجازی و آموزش و پرورش در این زمینه منتقدانی وجود دارد. خانواده پرجمعیت و در یک گروه 970 هزار نفری هستند و طبیعی است که نظرات، نظرات و دیدگاه های متفاوتی وجود دارد و سعی کردیم همه آرا را در نظر بگیریم. همچنین آیین نامه ارسالی به شورای دولت به نوعی از افکار عمومی گرفته شد و این آئین نامه روز به روز کاملتر شد و پس از 50 جلسه بحث به آیین نامه تبدیل شد.

رئیس برنامه ریزی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: این مصوبه برای همه فرهنگیان تقریبا کامل ترین مصوبه ای است که معرفی شده است و گروه های مختلف با بررسی نمرات و شاخص ها اعلام کرده اند که برای همه معلمان است.

مدیرکل آموزش فرهنگی مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی افزود: هنوز مرجع و سازوکاری برای سنجش صلاحیت معلمان حرفه ای نداریم، زیرا این کارها را انجام نداده ایم و قوانین رتبه بندی جدید، د. «-98 وزارت آموزش و پرورش پیشرفته‌تر و پیشرفته‌تر است، اما هنوز کاستی‌های زیادی وجود دارد.

بیات افزود: رتبه بندی که برای اسناد بالادستی مطلوب است به دنبال ارتقای سطح کیفی نظام آموزشی است و باید بیشتر بر کلاس درس متمرکز شود.

وی افزود: باید یک شاخص کیفی داشته باشیم که نتوانیم آن را بسنجیم مثل سلیقه ارزیاب ها، سلیقه مدیر مدرسه، سلیقه ادارات، سلیقه سطوح بالاتر، اما بحث این است که هر چقدر هم باشد. ما برای حرفه معلم ارزش قائل هستیم، کار معلم و کلاس درس او را ترک می کنیم، از رتبه بندی مطلوب اسناد در زنجیره دور می شویم.

مدیرکل آموزش و فرهنگ مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی ادامه داد: رتبه بندی باید زیر سند تبدیل و قانون باشد اما نام این آیین نامه آیین نامه اجرایی است. و اگر صلاحیت عمومی، تخصصی و حرفه ای را تعریف کنیم، نباید آن را مجدداً معرفی کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید