رتبه بندی در آیین نامه رتبه بندی معلمان چقدر است؟

رتبه بندی در آیین نامه رتبه بندی معلمان چقدر است؟

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اجرای نظام رتبه بندی معلمان یکی از خواسته های محقق شده جامعه فرهنگیان 10 ساله است، گفت: معلمان نیز تنزل رتبه شدند اما با برخورد مهربانانه با کمیسیون آموزش و پرورش سال گذشته و تمرکزی که بر دولت گذاشتند، بالاخره اسفندماه سال گذشته این لایحه در مجلس مطرح شد و همچنین فراز و نشیب هایی که نمایندگان اولویت دار را همراهی کردند، آن را پذیرفتند و در نهایت این لایحه به تصویب مجلس رسید. تصویب هیأت امنا و ابلاغ به دولت.

وی در تشریح روند تدوین ضوابط اجرایی لایحه طبقه بندی معلمان افزود: تاکنون چندین جلسه مشترک با حضور جناب آقای یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش و مسئولان سازمان برنامه و بودجه، اداری برگزار شده است. و سازمان های استخدامی، وزارت آموزش و پرورش و 2 عضو.» کمیسیون آموزش برای تهیه آئین نامه قانون رتبه بندی معلمان تشکیل شده است.

نایب رئیس کمیسیون آموزشی و علمی مجلس گفت: در این جلسات مشترک، آیین نامه قانون رتبه بندی معلمان بارها بازنویسی و ویرایش شد.

واحدی در تشریح نحوه ارزشیابی معلمان بر اساس این قانون گفت: بر اساس این قانون مجموع امتیازهای مشاهده شده برای کسب رتبه های مختلف هزار امتیاز است که دو مرحله «انطباق» و «ترفیع» در قانون وجود داشت. و بر اساس امتیازات دریافتی کلیه معلمان بر اساس چهار معیار صلاحیت های عمومی، صلاحیت های تخصصی، صلاحیت های حرفه ای و تجربه طبقه بندی شده و پس از 5 سال ارتقاء خواهند یافت.

نماینده بجنورد در مجلس با بیان اینکه رتبه بندی معلمان بر اساس آئین نامه قانون رتبه بندی عنوان کرد: بر اساس این قانون 300 امتیاز بر اساس ضوابط تعیین شده یعنی. صلاحیت عمومی، 260 مدرک حرفه ای، 240 صلاحیت حرفه ای و حداکثر 200 امتیاز.

وی ادامه داد: بر این اساس معلمان با رتبه تا 500 امتیاز کمک معلم، مربی مربی 500 امتیاز، کمک معلم 650 امتیاز، دستیار 750 امتیاز و معلم معلم 900 امتیاز دریافت می کنند.

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در پایان گفت: در حال حاضر اجرای این قانون در دست دولت است و تقریباً نهایی شده است و باید به تصویب هیأت وزیران برسد تا توسط ذیربط اجرا شود. وزارت».

دیدگاهتان را بنویسید