ارسال 200 اثر از 27 استان کشور به دوازدهمین جشنواره سراسری تئاتر مرصاد

ساعت: 19:11
تاریخ انتشار: 1400/08/24
کد خبر: 1784589

مدیرکل فرهنگ و رهبری اسلامی استان کرمانشاه اعلام کرد:

بهرام فاضلی زاد از ارسال 200 اثر از 27 استان کشور به دبیرخانه دوازدهمین جشنواره سراسری تئاتر مرصاد اسلام آباد غرب خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ بهرام فاضلی زاد مدیر جشنواره ملی تئاتر در گفت و گو با خبرنگار مرصادنیوز با ابراز خرسندی از آثار ارسالی به این جشنواره گفت: جشنواره ملی تئاتر مرصاد در چهار بخش تئاتر خیابانی، نمایش صحنه ای، نمایشنامه و نمایشنامه خوانی برگزار می شود. .

فاضلی زاد تعداد آثار ارسالی به جشنواره را 200 اثر برشمرد و افزود: 65 اثر در بخش نمایش، 63 اثر در بخش نمایش های خیابانی و 72 اثر در بخش تئاتر صحنه از 27 استان به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است.

مدیرکل فرهنگ اسلامی استان کرمانشاه گفت: این نشان می دهد جشنواره جایگاه ملی خود را پیدا کرده است.

فاضلی زاد افزود: برنامه ریزی برای برگزاری جشنواره در سطح اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و شهرستان و ستاد اجرایی جشنواره انجام می شود و امیدوارم شرایطی فراهم شود تا بتوانیم از همه امکانات استفاده کنیم. فرصت های جشنواره به درستی.»

وی گفت: بخش نمایشنامه نویسی ارزیابی شده و گروه هایی که باید قسمت نمایشنامه خوانی را بسازند توسط دبیرخانه مشخص شده و در حال تمرین هستند و نمایشی از این دو قسمت نیز معرفی شده است.

رئیس جشنواره تئاتر مرصاد خاطرنشان کرد: تئاتر مرصاد همواره یکی از اولویت های برنامه ریزی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوده و تاکنون جلسات متعددی را چه در استان و چه در شهرستان به این جشنواره اختصاص داده ایم. .

فاضلی زاد همچنین به بحث مرصاد و منافقین و تلاش دشمنان برای تطهیر چهره منافقین اشاره کرد و گفت: امروز رسانه های منافقین به دنبال تطهیر چهره نفاق هستند اما واقعیت این است که چهره منافقین را تطهیر کنند. نفاق تطهیر نمی شود و مردم ایران همچنان در حال ارتکاب جنایات منافقین هستند و این جشنواره می تواند نقشه های شوم دشمن را افشا کند و چهره منافقین را در جوانان و آینده به درستی نشان دهد.

مدیر دوازدهمین جشنواره سراسری تئاتر مرصاد، انتقال بعدی مفاهیم حراست مقدس به نسل امروز و آینده را عنوان کرد و افزود: یکی از وظایف و اهداف این جشنواره، انتقال مفاهیم هشت سال حراست از جمله فرهنگ است. ایثار و شهادت اسلام آباد شهری در غرب است و ستاد اجرایی و شورای سیاسی باید در راستای این اهداف عمل کنند.

فاضلی زاد در ادامه به نگاه کلان به جشنواره ملی تئاتر مرصاد اشاره کرد و افزود: تئاتر مرصاد متعلق به شهرستان اسلام آباد غرب است اما نباید به اسلام آباد غرب محدود شود بلکه جشنواره ملی نیازمند نگاه و تفکر ملی است. و بنابراین باید با تمام احتمالات باشد. برای ارتقا و بهبود کیفیت جشنواره استفاده می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید