ارسال 205 اثر به دبیرخانه دوازدهمین جشنواره سراسری تئاتر مرصاد

ساعت: 18:44
تاریخ انتشار: 14/01/1400
کد خبر: 1794266

دبیر دوازدهمین جشنواره سراسری تئاتر مرصاد پیشنهاد کرد؛

سعید نوروزی گفت: در مجموع 205 اثر از 27 استان کشور به جشنواره ملی تئاتر مرصاد ارسال شد که بیشترین تعداد مربوط به استان کرمانشاه است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش مرصادنیوز، سعید نوروزی امروز چهارشنبه در نشست خبری دوازدهمین جشنواره سراسری تئاتر مرصاد اظهار داشت: این جشنواره به نام شهید سردار سلیمانی و 1280 شهید اسلام آباد غرب در اوایل تیرماه 1400 در سراسر کشور نامگذاری شده است.

دبیر دوازدهمین جشنواره سراسری تئاتر مرصاد افزود: در بخش نمایش 65 نمایش از 16 استان کشور به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که بیشترین نمایشنامه کرمانشاه با 16 اثر و 5 اثر توسط اساتید داوری و 5 اثر برگزیده شد.

وی خاطرنشان کرد: 63 اثر از 19 استان به بخش تئاتر خیابانی دبیرخانه ارسال شد که بیشترین مشارکت در استان های اصفهان و کرمانشاه هر کدام با هشت اثر بوده است.

نوروزی گفت: در بخش مسابقه تئاتر خیابانی 72 اثر از 19 استان به دبیرخانه دائمی جشنواره ملی مرصاد ارسال شد و در این مسابقه بیشترین مشارکت مربوط به استان کرمانشاه با 14 اثر بوده است.

وی گفت: همچنین 5 نمایش از شهرستان های گیلانغرب، روانسر، کنگاور، کرمانشاه و اسلام آباد در مسابقه نمایشنامه خوانی داوری می شوند.

نوروزی گفت: در مجموع 205 اثر از 27 استان کشور به جشنواره ارسال شد که بیشترین تعداد مربوط به استان کرمانشاه است.

وی ادامه داد: جشنواره امسال برای اولین بار دارای ویژگی های منحصر به فردی است که از آن جمله می توان به تشکیلات تشکیلاتی، تشکیل شورای سیاسی جشنواره، برگزاری جشنواره و استفاده از هنرمندان در تئاتر دفاع مقدس برای قضاوت کردن.”

دبیر دوازدهمین جشنواره سراسری تئاتر مرصاد گفت: همچنین 4 نمایش برگزیده را با مشارکت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس منتشر خواهیم کرد.

وی افزود: قسمت اول جشنواره از 20 آذرماه آغاز و تا 3 آذرماه ادامه خواهد داشت. نمایش‌های منتخب در بخش تئاتر در شهر خودشان اجرا و ضبط می‌شوند و فیلم‌های ضبط شده برای دبیرخانه و داوران ارسال می‌شود.

نوروزی خاطرنشان کرد: قسمت اصلی جشنواره از 13 تا 19 دی ماه سال جاری در اسلام آباد غرب برگزار می شود و آثار اجرا شده با حضور داوران و تماشاگران داوری می شود.

دبیر دوازدهمین جشنواره سراسری تئاتر مرصاد افزود: دومین بخش جشنواره مسابقه تئاتر خیابانی خواهد بود که به صورت حضوری از 13 تا 25 اسفند ماه 93 برنامه ریزی شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید