ارمنستان؛ آخرین ایستگاه پروژه سلمان فارسی


ساعت: 10:53
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۲۷
کد خبر: 1918590

گروه سازنده سریال ویژه A ‘سلمان فارسی’ به کارگردانی داوود میرباقری این روزها برای تصویربرداری سکانس های پایانی فصل بیزانس این سریال در ارمنستان به سر می برند و برای ادامه کار به ایران می روند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ نام سید داود میرباقری در دنیای رسانه معمولاً با سریال های طولانی تاریخی و مذهبی همراه است. بی دلیل نیست که سریال طولانی مدت «امام علی (ع)» را در اوج جوانی و در سن سی سالگی ساخت و 5 سال از عمر خود را صرف کارگردانی این سریال کرد; سریالی که با گذشت بیش از دو دهه از پخش همچنان طراوت خود را حفظ کرده و بازی ها و دیالوگ های آن برای مخاطب زنده است..


c7799079 b2af 452c 883f b96db6c5da3c خبر خاکستری


تک لکه های میرباحی

میر باقری که فعالیت حرفه ای خود را در تئاتر آغاز کرد، سال ها بعد سریال «معصومیت از دست رفته» را در قالب تله تئاتر و با بازی درخشان مرحوم امین ترح برای تلویزیون کار کرد تا مقدمه ای برای خلق اثری ماندگارتر به نام « به «مختارنما»؛ مختاری که ساخت آن 5 سال به طول انجامید، یکی از ماندگارترین آثار تلویزیونی در قالب آثار تاریخی مذهبی است.

میر باقری در سینما و تلویزیون بومی نیز برای خود ردپایی گذاشته است. همانطور که فیلم مارمولک کمال تبریزی با وجود توقیف در خانه اکثر مردم ایران جای خود را پیدا کرد، فیلم آدم برفی میر باقری نیز به دلیل ایفای نقش ویژه اکبر عبدی در این شخصیت برای یک زن تبدیل به فیلمی خاطره انگیز و دیدنی برای ایرانیان شد. اما سریال شاهگوش داوود خان نیز به دلیل گریم همیشگی محسن ثنابنده در نقش های مختلف و بازی های درخشان بازیگران به یکی از پربیننده ترین سریال های تلویزیون بومی در طول پخش خود تبدیل شد.

و اینک خالق آثاری چون امام علی (ع) و مختارنامه بار دیگر دست به جادو زده تا سریال درخشان دیگری را در تاریخ تلویزیون به جای بگذارد. سریالی که مضمون آن سال ها در ذهن کارگردان ساخته و پرداخته شده بود و حتی قبل از ساخت مختارنامه او قصد داشت زمین و زمان را برای سریال الف ویژه دست به دست هم دهد.سلمان فارسی» اکنون و در این زمان ساخته شود.


1d44b70e 82bc 4684 b437 eccae6b1bf85 خبر خاکستری


پروژه سلمان به ارمنستان رسید

این سریال درباره زندگی و زمان است سلمان فارسی صحابی ایرانی پیامبر به سه فصل از ایران در دوران ساسانی، بیزانس و اوایل اسلام می پردازد. تصویربرداری سریال از آذرماه ۱۳۹۷ در کرمان آغاز شد و در شهرهای شاهرود، قشم، جلفا، غزالی، نور و دفاع مقدس ادامه یافت و یک سوم میانی آن به پایان رسیده بود.

سازندگان این سریال سکانس های پایانی فصل بیزانس را ضبط خواهند کرد ارمنستان برای تصویربرداری سکانس هایی از سریال سلمان فارسی در این کشور رفت. با پایان یافتن این قسمت از تصویربرداری که از دو ماه پیش در شاهرود آغاز شده و تا چند روز آینده در ارمنستان ادامه خواهد داشت، تصویربرداری سریال در ایران از سر گرفته می شود..

حسین طاهری تهیه کننده این سریال است و تاکنون بازیگران آن را دوست دارند الرضا شجاع نوری (در نقش سلمان فارسی)، فرهاد اصلانی، داریوش فرهنگ، محمدرضا هدایتی، سه برومند، چنگیز جلیلوند، علی دهکردی و چند بازیگر خارجی به ایفای نقش پرداخته اند و با توجه به مرحله تاریخی کار، بازیگران دیگری نیز به آن اضافه خواهند شد. این مجموعه


588a7776 1836 4432 8aa8 b341626d0b2d خبر خاکستری


دوران بازیگری سلمان

علیرضا شجاع نوری بازیگری در سینما را از اوایل دهه 60 با فیلم «بی بی چله» ساخته کیومارت پوراحمد آغاز کرد و دو سال بعد همزمان با بازی در فیلم «شیر سنگی» ساخته جعفری جوزانی این اثر را نیز تهیه کرد. پو به نوعی وارد دنیای تولید شد و همزمان به حرفه بازیگری خود ادامه داد و در این سال ها فیلم های زیادی تولید کرد و مکان های مختلفی در دنیای بازیگری وجود دارد که همه این نقش ها در ذهن و خاطرات سینما و تلویزیون ثبت شده است. مخاطبان

در فیلم «روز واقعه» در نقش عبدالله، جوان مسیحی که تازه مسلمان شده و به یاری امام حسین (ع) به کربلا می رود، این یکی از تنها نقش های ماندگار سینمای ایران است. توسط شجاع نوری جوان در سال 1352. کند و سیمرگ نامزد بهترین بازیگر مرد از سیزدهمین جشنواره فیلم فجر شدند. دیگر نقش ماندگار شجاع نوری در فیلم محمد رسول الله مجیدی در نقش عبدالمطلب است که گریم شجاع نوری در این فیلم هیچ تفاوتی با نقش میانسال و سالخورده سلمان ندارد. فارسی که هم اکنون مشغول بازی در این سریال ویژه تلویزیونی است.

تاکنون 30 درصد از این سریال 60 قسمتی تصویربرداری شده است و قرار است سریال تاریخی در سال 1405 پخش شود.


بیشتر بخوانید؛


سریال سلمان فارسی میرباقری در راه جاودانگی


آخرین اخبار سریال های معروف

دیدگاهتان را بنویسید