اروپا و ناتو سند مشترکی درباره اوکراین امضا کردند


ساعت: 11:37
تاریخ انتشار: 1301/09/24
کد خبر: 1917998

اتحادیه اروپا و ناتو به زودی سند مشترکی درباره اوکراین صادر خواهند کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از تاس ؛ اتحادیه اروپا و ناتو به زودی سند مشترکی درباره اوکراین امضا خواهند کرد.

این خبر توسط پولیتیکو منتشر شد و یکی از دیپلمات ها به پولیتیکو گفت که این سند شامل یک بخش جداگانه در مورد چین نیز می شود که به ابتکار آلمان به این سند راهبردی اضافه شده است.

در همین راستا، پولیتیکو روز چهارشنبه گزارش داد که اتحادیه اروپا و ناتو در آستانه فراخوان رسمی مشترک از روسیه برای خروج نیروهایش از اوکراین و اعلام تعهد و حمایت کامل خود از مقامات کیف هستند.

بر اساس پیش‌نویس بیانیه‌ای که توسط پولیتیکو مشاهده شد، این سند بیش از یک سال است که در حال انجام است، اما کار بر روی آن به دلیل تنش‌ها بین قبرس و ترکیه متوقف شده است. دیپلمات ها به روزنامه گفته اند که انتظار می رود این بیانیه و سند به زودی منتشر شود.

یک دیپلمات اروپایی به پولیتیکو گفت که این سند همچنین شامل بخش جداگانه ای در مورد چین است که به ابتکار آلمان اضافه شده است.

این روزنامه متن را «قابل توجه» توصیف کرد، اما گفت که رسمی شدن آن یک دستاورد بزرگ دیپلماتیک پس از ماه‌ها تأخیر است. در ابتدا انتظار می رفت که این بیانیه در نشست ناتو در ماه ژوئن گذشته در مادرید امضا شود.

دیدگاهتان را بنویسید