ارکانی، عضو کمیته برنامه: دولت «لایحه حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی» را پس گرفت.

ارکانی، عضو کمیته برنامه: دولت «لایحه حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی» را پس گرفت.

روز جدید : یکی از اعضای کمیسیون برنامه و بودجه گفت: با توجه به تصمیم دولت مبنی بر استرداد لایحه حذف فوری 4200 تن، این لایحه از چرخه بازگشایی در نظام حقوقی حذف شد. اما معاون رئیس جمهور نسبت به این موضوع اظهار بی اطلاعی کرد.

احسان ارکانی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: کمیسیون اعلام کرد با توجه به تصمیم دولت مبنی بر بازگرداندن اضطراری حساب حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی، این لایحه از چرخه بازگشایی در نظام حقوقی خارج شد.

وی ادامه داد: در صورت تصویب نهایی لایحه «تامین مطمئن کالاهای اساسی، مواد اولیه دامی، دارو و تجهیزات پزشکی و سیاست‌های جبرانی برای حمایت از معیشت اقشار آسیب‌پذیر»، 4200 ارز حذف و دولت کالاهای اساسی را خریداری می‌کند. گروه های آسیب پذیر در قالب کارت های اعتباری حمایت می شوند.

حسینی، نایب رئیس مجلس نیز با بیان اینکه از درخواست استرداد یک فوریت لایحه «تامین مطمئن کالاهای اساسی، مواد اولیه دام، دارو و تجهیزات پزشکی و سیاست‌های جبرانی برای حمایت از معیشت اقشار آسیب‌پذیر» بی‌اطلاع است. گروه ها» برای حذف ارز ترجیحی.

حسینعلی حاجی دلیگانی، عضو هیأت رئیسه مجلس در پاسخ به این سوال که آیا دولت لایحه دو فوریتی تامین کالاهای اساسی را پس گرفته است، گفت: خیر، مقرر شد با هماهنگی دولت و مجلس در یک فوریت این موضوع تجدید نظر شود. صورت حساب.”

نماینده مردم شاهین شهر در مجلس گفت: دولت می خواهد در این هفته یا هفته آینده تصمیم بگیرد این لایحه را بررسی کند و تصمیم خود را در مجلس اعلام کند.

دیدگاهتان را بنویسید