از استقلال امتیاز کسر نمی شود

جلسه رسیدگی به شکایت دو باشگاه پرسپولیس و آلومینیوم اراک از باشگاه استقلال مبنی بر تخلف از سقف بودجه پنج شنبه هفته گذشته برگزار شد. این جلسه بیش از چهار ساعت به طول انجامید و علی خطیر (مدیرعامل)، فرشید سمیعی (عضو هیئت مدیره) و محمدرضا بختیاری (معاون حقوقی و بین الملل) به عنوان نمایندگان باشگاه استقلال حضور داشتند.

رضایت نامه خالد آبادی

خالدآبادی دروازه بان استقلال در ابتدای فصل قراردادی 5 ساله با این تیم امضا کرد که مبلغ قراردادش به پنج سال تقسیم شد. بر اساس قوانین جدید نقل و انتقالات، میزان رضایتنامه این بازیکن بر سال های قرارداد او با تیم جدید تقسیم می شود.

عهدنامه سعید مهری

باشگاه استقلال و این بازیکن بارها به صورت رسمی اعلام کرده اند که قرارداد امضا شده بین طرفین 160 میلیون تومان است و در نیم فصل دوم و پس از باز شدن سقف بودجه، قرارداد او نیز تغییر خواهد کرد.

قرارداد با مهدی هاشمی نسب

هاشمی نسب در حالی که قرارداد مربیگری او در سازمان لیگ ثبت نشده بود، نه تنها اجازه حضور روی نیمکت استقلال را نداشت، بلکه قبل از ثبت قرارداد در سازمان لیگ، به عنوان کادر باشگاهی دستمزد دریافت کرد.

خانه گوستاوو بلانکو برای اجاره

باشگاه استقلال رسما در بند قرارداد این بازیکن نوشته است که او باید مالیات را خودش بپردازد و باشگاه استقلال هیچ تعهدی برای پرداخت مالیات او ندارد. باشگاه استقلال هم مثل همه بازیکنان و مربیان خارجی شاغل در فوتبال ایران خانه ای برای این بازیکن تدارک دیده و در قراردادش گنجانده شده است.

مالیات سکه یاماگا

در بند قرارداد یمگا مشخص شده است که مبلغ قرارداد او خالص است اما باشگاه استقلال برای قبول مالیات او الحاقیه ای به این قرارداد اضافه نکرده است. طبق قانون مالیات بر عهده بازیکنان است و ملزم به پرداخت آن هستند. اینکه در قرارداد ذکر شده یامگمبلگ به معنای پرداخت مالیات باشگاه استقلال نیست چرا که بازیکنان داخلی نیز مبلغ قرارداد خود را به صورت خالص دریافت می کنند.

اتفاقی که منجر به جریمه شدن پرسپولیس و کسر یک امتیاز در مورد گئورگی گلیسانی شد، متفاوت است چرا که پرسپولیس در قرارداد گلیسانی نوشته بود که مالیات او را پرداخت می کند!

پرداخت چک سال بعد به یکی از بازیکنان

ماجرای چک سال آینده یکی از بازیکنان استقلال صحت ندارد. اصل ماجرا از این قرار است که باشگاه استقلال چکی برای حق پرورش محمدرضا خالدآبادی در اختیار کانون هواداران قرار داده که تاریخ آن بدون تاریخ است، این چک با رضایت طرفین (2 باشگاه) انجام شده و محدودیتی ندارد!

ادعای تجاوز از سقف بودجه

علی حطر پس از جلسه کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال اعلام کرد: محدودیت بودجه در سایت سازمان لیگ ثبت شده و تغییر پیامکی در اختیار باشگاه استقلال نیست. در سامانه سقف باشگاه استقلال مشخص است و من خودم اعلام کردم که سقف باشگاه استقلال 325 میلیارد تومان است و باشگاه استقلال از این سقف فراتر نرفته است.

رئیس کمیته انضباطی اتحادیه فوتبال انگلیس پس از پایان جلسه گفت: باید از سازمان لیگ درباره دو مورد سوال می پرسیدیم. یک عده باید به کمیته انضباطی که باید دعوت می شد بیایند. ما تحقیقاتی داریم و برخی ابهامات باید حل شود.

پیگیری های خبرنگار ورزشی ایرنا نشان می دهد استعلامات کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال از سازمان لیگ در خصوص باشگاه استقلال همان است که مدیران آبی پوش در جلسه هفته گذشته اعلام کردند و در نتیجه تخلفی صورت نگرفته است.

کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال از برخی بازیکنان استقلال و افراد مرتبط با این پرونده دعوت کرده و باید به ایرادات مطرح شده با حضور این کمیته پاسخ دهند. در این خصوص نیز باید بنویسیم که احضار این افراد مشکل خاصی برای باشگاه استقلال ایجاد نمی کند.

قطعا رای کمیسیون انضباطی فدراسیون فوتبال به زودی پس از دربی 102 صادر خواهد شد و به احتمال زیاد بدون کسر امتیاز از استقلال پرونده بسته خواهد شد.