از این تاریخ افزایش حقوق بازنشستگان اجرایی می شود

از این تاریخ افزایش حقوق بازنشستگان اجرایی می شود

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی موضوع معیشتی و خدمات درمانی مستمری بگیران را دغدغه مشترک دولت، سازمان تامین اجتماعی و کارکنان کانون های بازنشستگی اعلام کرد و گفت: به شما اطمینان می دهیم که بلافاصله میزان و نحوه افزایش حقوق بیمه مستمری بگیران تامین اجتماعی در سال جاری به تصویب شورای محترم کشوری می رسد، مابه التفاوت حقوق از اردیبهشت ماه جاری جبران می کنیم و در دو روز پایانی این ماه به عزیزان پرداخت خواهیم کرد. مابه التفاوت فروردین ماه را به حساب مستمری بگیران خرداد و تیر واریز می کنیم.

به محض تصویب افزایش حقوق بازنشستگان، افزایش حقوق بازنشستگان نیز اجرایی می شود
بازنشستگان عزیز نگران نباشید ما آمادگی کامل داریم به محض تصویب موضوع در هیئت دولت مطالبات بازنشستگان را پرداخت کنیم.»

میرهاشم موسوی در دیدار با اعضای شورای عالی مستمری بگیران تامین اجتماعی که به منظور بررسی مسائل مختلف بازنشستگان برگزار شد، افزود: نمایندگان مستمری بگیران پیگیر مطالبات و مشکلات این قشر عزیز و بصیر هستند. مجاری قانونی دقیق و منطقی و با رویکرد حرفه ای. تعامل مطلوبی بین سازمان بیمه گر و کانون های بازنشستگی به عنوان نمایندگان مستمری بگیران وجود دارد. از ابتدای سال تاکنون چهار جلسه ویژه مستمری بگیران با حضور این بستگان برگزار کرده ایم. زیرا می دانیم که با حداکثر تعامل به یکدیگر کمک می کنیم و رشد و بهبود در همه ارکان سازمان اتفاق می افتد و این سه جانبه گرایی و مشارکت همه ذینفعان برای رشد و هم افزایی است.

وی با بیان اینکه بازنشستگان از ابتدای انقلاب تاکنون حضور موثری در صحنه های مختلف کشور داشته و همواره حامی نظام و انقلاب بوده اند، گفت: در حال حاضر در گام دوم انقلاب مستمری بگیران هستند. همچنان نقش مؤثر خود را در اعتلای میهن اسلامی ایفا می کنند. مستمری بگیران محترم کشور بیدار و متحد هستند و مطالبات خود را از مجاری قانونی مطرح می کنند و این رویکرد حرفه ای آنان دسیسه های دشمنان را که قصد سوء استفاده از مطالبات قانونی خود و ایجاد تنش و تنش را دارند، شکست خواهد داد.

موسوی تاکید کرد: پس از تصویب افزایش سالانه حداقل دستمزد کارگران در شورای عالی کار، سازمان تامین اجتماعی و نمایندگان بازنشستگان نگران افزایش حقوق بازنشستگان هستند و همچنان پیگیر موضوع هستند. ” همه ما یکسان صحبت می کنیم و با یکدیگر فکر می کنیم، با هدف مشترکمان که ارتقای کیفیت و کمیت سطح خدماتمان است. سوالی که مطرح می شود این است که چرا امروز عده ای با کاشتن ناامیدی و ناامیدی در جامعه بازنشستگان می خواهند التهاب ایجاد کنند و وانمود می کنند که سازمان و دولت اهمیتی نمی دهد؟ دولت در حال حاضر درگیر وظایف عمده ای از جمله عملیات اصلاح نظام اقتصادی و ترویج و دادن یارانه های عادلانه است. برنامه ای که سال ها به تعویق افتاده و دولت می خواهد مردم از یارانه ها منصفانه بهره مند شوند.»

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه پیشنهاد این سازمان مبنی بر افزایش حقوق مستمری بگیران طبق مواد 96 و 111 قانون تامین اجتماعی در تاریخ 18 اردیبهشت ماه به دولت محترم ارسال شد، اظهار داشت: این پیشنهاد برای افزایش حقوق بازنشستگان در مواد 96 و 111 قانون تامین اجتماعی ارسال شده است. شورای عالی بازنشستگان تشکیل می شود. بازنشستگان در تمام جلسات شرکت کردند و با توافق دوجانبه پیشنهاد افزایش حقوق به دولت ارسال شد. این مصوبه در کمیته دولتی ادارات مطرح شد و اعضای کمیته سوالاتی را مطرح کردند و ما با منطق حرفه ای به آنها پاسخ دادیم و امیدواریم با تصویب در کمیته محترم دولت و ابلاغ مصوبه افزایش حقوق بازنشستگان به زودی اجرایی شود. آن را به سازمان

وی تصریح کرد: مسائل مستمری بگیران به افزایش مستمری ختم نمی شود، بلکه موضوعات زیارتی و سیاحتی، اضافی و تامین اجتماعی و سلامت مستمری بگیران و مستمری بگیران در دستور کار قرار دارد. وی افزود: مسائل رفاهی یکی از نیازهای حیاتی مستمری بگیران است و همچنین با استفاده از ظرفیت داخلی سازمان در حال طراحی برنامه های خوبی هستیم که به محض نهایی شدن اطلاع رسانی خواهد شد.

در این جلسه علی اصغر بیات رئیس هیئت مدیره کانون عالی بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان بیمه اجتماعی از برگزاری منظم جلسات با حضور مستمری بگیران و مدیران سازمان قدردانی و بر موارد ذیل تاکید کرد. پرسش ها و درخواست ها از طریق گفتگوی مستمر و منطقی.

رئیس هیات مدیره مرکز عالی مستمری بگیران و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی با اشاره به اینکه مراکز مستمری بگیران با هماهنگی مسئولان سازمان تامین اجتماعی از اولین روزهای پس از تصویب افزایش سالانه در حداقل دستمزد کارگران در اسفندماه سال گذشته، پیگیری احقاق حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی، یکی از تلاش های کانون ها برای احیا و تدوین برنامه های اجتماعی ویژه بازنشستگان و نظر مثبت مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در این خصوص است. .

سید عباس حسینی از اجرای افزایش حقوق مستمری بگیران از صندوق بازنشستگی کارکنان بانک با قانون مدیریت خدمات کشوری خبر داد و اظهار داشت: با اجرای قانون مدیریت خدمات کشوری در بانک های دولتی از بهمن ماه سال 93 تفاوت معنی داری بین حقوق کارکنان شاغل در بانک ها و مستمری بگیران صندوق بازنشستگی کارکنان بانک ایجاد شد.

وی افزود: علیرغم درخواست های متعدد مستمری بگیران این بانک ها برای استیفای حقوق مستمری بگیران از همان تاریخ، با توجه به زمان لازم برای اخذ مجوزهای قانونی لازم، دستور استیفای حقوق بازنشستگی مستمری بگیران معاون وزیر اقتصاد، معلولان و کارکنان بانک های عضو صندوق مورد نظر در آذرماه 1397 ادامه داد: با صدور این مجوز، حقوق جدید مستمری بگیران 7 بانک دولتی و 4 بانک خصوصی شده به موجب آن تعیین می شود. عنوان حق تناسب و مابه التفاوت حاصل از تاریخ 1397/01/01 محاسبه و به ذی نفعان پرداخت می شود.

حسینی تصریح کرد: علیرغم تناسب مذکور، تفاوت تاریخ اجرای کارمندان شاغل و مستمری بگیران این بانک ها (کارکنان 1/11/1395 و مستمری بگیران 11/1/1398) موجب نارضایتی مستمری بگیران و منعکس شده است. موضوع را به مراجع ذیربط رساند که علیرغم درخواست ها و پیگیری های فراوان بی نتیجه ماند.

وی افزود: با توجه به تاکید رئیس جمهور بر اهمیت توجه به وضعیت معیشتی آحاد جامعه به ویژه مستمری بگیران و با موافقت این وزارتخانه، بررسی مجدد درخواست این مستمری بگیران برای افزایش حقوق بازنشستگان كاركنان از تاريخ 1/11/1395 به ترتيب كار انجام و با توجه به رويكرد حمايتي دولت سيزدهم با اخذ مجوز از هيئت مديره و در مرحله بعدي مجمع عمومي صندوق مذكور اين وظيفه انجام شد. .

معاون اقتصادی توسط صندوق کنترل انجام می شود و در صورت تایید مجوز پرداخت صادر می شود.»

حسینی تصریح کرد: با اعمال این تناسب، غرامت مابه التفاوت تاخیر 26 ماهه تعدیل حقوق بیش از 130 هزار مستمری بگیر صندوق بازنشستگی کارکنان بانک ها با قانون مدیریت خدمات کشوری پرداخت می شود.

وی تصریح کرد: بر اساس آخرین اطلاعات، فرآیند کنترل محاسبات مربوط به بانک های ملت، بازرگانی، توسعه صادرات و قرض الحسنه مهر به پایان رسیده و بانک های مذکور مجاز به پرداخت مابه التفاوت ناشی از این توزیع متناسب شده اند. بدیهی است پرداخت مابه التفاوت سایر مستمری بگیران مشمول مستمری به محض قطعی شدن محاسبات توسط بانک مربوطه و تایید محاسبات توسط صندوق مربوط انجام خواهد شد.

براساس لایحه دولت، افزایش حقوق کارمندان و مستمری بگیران 900 هزار تومان به اضافه 5 درصد مصوبه تعیین شد.

پس از جلسه علنی روز یکشنبه ۱۷ آبان شورای اسلامی و در جریان بررسی لایحه یک فوریتی تعدیل حقوق کارکنان کشوری و مستمری بگیران کشوری و لشکری ​​ردیف ۲ این لایحه به تصویب رسید.

دیدگاهتان را بنویسید