از برگزیدگان جشنواره شکرگزاری در استان زنجان تجلیل شد


ساعت: 14:15
تاریخ انتشار: 1401/02/11
کد خبر: 1835903

طی مراسمی با حضور استاندار و مدیران وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان زنجان، مراسم تجلیل و انتخاب برگزیدگان جشنواره قدردانی استان برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از موج بیانی; طیب جعفری، رئیس اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان امروز در مراسم تجلیل و انتخاب برگزیدگان جشنواره شکرگزاری در استان زنجان گفت: برنامه امروز با دو هدف برگزار می شود که هدف اول این است. کارفرمایان و کارگران را ارج می نهند در گذشته در واحدهای تولیدی زحمات زیادی کشیده اند و دلسوزی و تلاش فراوانی در جهت رشد و توسعه استان از خود نشان داده اند.

وی با اشاره به هدف رشد اقتصادی 8.7 درصدی استان زنجان در سال 1401، افزود: امسال سال مهمی است و هدف دوم جدی نگه داشتن جمعیت شاغل استان و متعهدتر شدن به کمک به رشد اقتصادی استان است. “

جعفری گفت: با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته در بخش های مختلف امیدواریم امسال سال خوبی برای تحقق اهداف و برنامه های تعیین شده داشته باشیم.

به گزارش موج رسا; در این مراسم تعدادی از کارگران و کارفرمایان نمونه منطقه و همچنین تشکل های مختلف کارگری به بیان نظرات و نظرات خود پرداختند.


* تکریم کارمند فقط به روز کارگر محدود نمی شود

عسگر نیجاری دبیر اجرایی خانه کارگر استان زنجان با تاکید بر اهمیت فصل چهارم و هشتم قانون کار در واحدهای تولیدی، گفت: فصل چهارم مربوط به سلامت و ایمنی است و متاسفانه خبرهای بدی در این زمینه وجود دارد. که منجر به مرگ تعدادی از کارگران شد.

وی افزود: ایجاد تجهیزات و امکانات ایمنی مناسب در نواحی صنعتی، حمایت از سرمایه گذاران زنجان با رفع موانع و ایجاد انگیزه در آنها و توجه به سرمایه های انسانی توسط کارفرمایان بخشی از انتظارات و الزامات جامعه کارگری است.

نیجری گفت: امیدواریم نه تنها در یازدهم فروردین، بلکه همیشه در طول سال از کارگران تجلیل شود و جایگاه والای کارگران به چشم کارفرمایان دیده شود.


* تورم لجام گسیخته کمر کارگران را شکسته است

حسن امانلو رئیس انجمن شوراهای اسلامی کار زنجان گفت: محور انتصابات در سال های اخیر تولید بوده که نشان از تخصص رهبر معظم انقلاب دارد.

وی با بیان اینکه یک دولت انقلابی و مردمی می تواند پاسخگوی مطالبات کارگران باشد، افزود: امنیت محیط کار یکی از مشکلات کارگران است و کارگران با قراردادهای یک و سه ماهه امنیت شغلی ندارند و همچنین انگیزه ای برای بهره وری ندارند. و کیفیت را بهبود بخشد.”

امانلو خاطرنشان کرد: بر این اساس انتظار می رود در راستای تضمین پایداری و ماندگاری قراردادهای کاری تلاش شود.

وی معیشت را مشکل بعدی کارگران عنوان کرد و افزود: تورم لجام گسیخته در چهار سال گذشته کمر کارگران را شکسته و با وجود افزایش 57.4 درصدی دستمزد کارگران، برخی از کارفرمایان (تا به امروز) دستمزد کارگران را در فروردین ماه پرداخت نکرده اند. آیا دستمزدها در حال کاهش است.

امانلو ادامه داد: سبد معیشت کارگران از اسفندماه افزایش یافته و سبد از میزان افزایش دستمزد بالاتر است.

رئیس انجمن شوراهای اسلامی کار استان زنجان خواستار حذف پیمانکاران و شرکت های کارگری شد و گفت: وجود این شرکت ها باعث از بین رفتن سوابق بیمه ای کارگران شده و یا کمتر از مدتی که کار کرده اند، پاداش به آنها پرداخت شده است. کار و سختی کارگران «به کار و مضر بودن شغلشان توجهی نمی شود و در واقع این شرکت ها بدن و روح کارگران را می دزدند.

وی با اشاره به هزینه های باورنکردنی درمان گفت: اگر بیمار در خانه بیمار باشد، حتی 3 برابر درآمد فعلی کارگر کفاف درمان او را نمی دهد. اگرچه بیمارستان امام حسین (ع) زنجان و درمانگاه ابهر ساماندهی شده اند، اما این کافی نیست.

امانلو با بیان اینکه ایمنی و سلامت در کار نیز از اولویت های این مرکز است، خاطرنشان کرد: طبقه بندی مشاغل که نوعی طبقه بندی حقوقی است متاسفانه در کارگاه ها رعایت نمی شود.

وی افزود: مشکل پرداخت پول کارگران متقاضی مسکن ملی و عدم تطابق پست کارگران برای عدم پرداخت حق بیمه سنگین و زیان آور بخشی دیگر از مشکلات است.

خان احمدی دبیر کانون انجمن های صنفی کارفرمایی استان زنجان نیز خواستار استفاده از ظرفیت صنفی شد و گفت: این درخواست را در سال های گذشته داشتیم اما مورد موافقت استاندار وقت قرار نگرفت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید