تجلیل از برگزیدگان جشنواره «الرحمن الرحیم».

ساعت: 12:37
تاریخ انتشار: 1400/08/25
کد خبر: 1784803

به مناسبت هفته کتاب انتشارات سوره مهر جشنواره مهربان ترین ها با هدف تجلیل از نویسندگان این مجموعه برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ جشنواره «مهربان ترین ها» با اجرای حامد عسکری در تالار اندیشه حوزه هنری برای ارزیابی جدیدترین، جوان ترین، پرفروش ترین ها و … اجرا شد. نویسنده این پست


علی اکبر شیروانی، مدیر عامل انتشارات سوره مهر در ابتدای این برنامه به یاد علامه طباطبایی که نام هفته مزین این کتاب را یدک می کشد، گفت: آنها ما نیستیم. حجت الاسلام مصطفی آجینی که سال گذشته مجموعه اشعار او با عنوان «به یاد بهار» منتشر شد و نویسنده توانا و زبردست آقای حمید علیدوستی است، شهری که جایش در میان ما خالی است.

محمدمهدی دادمان مدیر حوزه هنری از محمدعلی کشاورز نویسنده کتاب نشانه مکتوب به عنوان نویسنده پیشکسوت سوره مهر تشکر کرد. کشاورتز درباره کتاب «نشانه مکتوب» گفت: 3 سال پیش برای آموزش نشانه نوشتاری به کوم رفتم و تنها یک بروشور 20 صفحه ای ارائه کردم و بحث ها و سوالاتی در این زمینه مطرح شد و انگیزه ای برای نگارش این کتاب شد. وقتی به تهران آمدم تصمیم گرفتم کتاب «نشانه مکتوب» را بنویسم تا هنرمندان و گرافیست های علاقه مند بیشتری بتوانند از این موضوع استفاده کنند و از آن بهره ببرند.

معصومه صفائی راد نیز به عنوان جوانترین نویسنده این نشریه مورد تقدیر قرار گرفت و به همت تیم جشنواره از سوی همسر نویسنده تقدیر شد. «برای قهوه و پای» سفرنامه او درباره تجربه 10 روزه او در بوسنی و هرزگوین و پیاده روی 3 روزه او تا یادبود میرا میرا است. صفائیراد درباره سفرنامه خود توضیح داد: این پیاده روی هر ساله برگزار می شود و یادبود قربانیان نسل کشی سربرنیتسا است و چهارمین روز پیاده روی در گورستان پوتوچاری در حومه سربرنیتسا به پایان می رسد. بیش از 8000 نفر در این نسل کشی در یک روز جان باختند.

همراه با توضیحات صفایی راد، گزیده هایی از مستند میرا میرا پخش شد که شامل تصاویری جدید از راهپیمایی و تصاویر قدیمی حفاری در گورهای دسته جمعی و گفتگو با بازماندگان این نسل کشی هولناک بود.

علی اسکندری یکی دیگر از دریافت کنندگان برنامه کتاب «اخراجی» خاطرات پیمان امیری بود، جوانی که به قصد مهاجرت غیرقانونی به ترکیه و مرزهای یونان سفر می کند و در نهایت از سوریه و زندان جبهه النصره فرار می کند. یک سری اتفاقات حافظ حرم نجات می یابد. وی توسط فرزند شهید عسگر پاشاپور که نقش اساسی در نجات راوی کتاب داشت، مورد تقدیر قرار گرفت.

همچنین از مهرداد سجی نویسنده کمیک الکترونیکی پرفروش «آب نبات زغال اخته» به دلیل عدم حضور در برنامه تقدیر شد و مسئولان جشنواره تندیس و جایزه او را به نماینده المپیک اهدا کردند.

از بیناز ضرابی زاده برای کتاب «دختر شینا» نیز تقدیر شد. ضرابی زاده درباره علت نگارش دکتر شینا گفت: این کتاب در سال 1369 منتشر شد و 2 سال پیش فکر می کردم همیشه از رزمندگان یاد می شود و جای زنانی که پشت جبهه مقاومت می کنند خالی است و نمی توان گفت. می خواهم از جنگ در خانه بنویسم و ​​از زنی بنویسم که با وجود 22-23 سال سن، 5 فرزند دارد و همسرش شهید است، عاشق شوهرش بود، اما مقاومت کرد و در کنارش ایستاد. شوهر.

همچنین تماس تصویری زنده در این قسمت با یکی از کارمندان حرم امام رضا (ع) برقرار شد و وی ضمن نمایش عکس گنبد معبد مطهر، بهترین ارزیابی را از کار شایسته انجام داد. از بهترین مکان انجام می شود

عنوان پرفروش ترین کتاب شعر نیز به کتاب «اکنون» فاضل نظری تعلق دارد. نظری پس از دریافت جایزه با بیان اینکه حوزه هنری مانند خانه من است و همیشه نسبت به این مجموعه احساس خوبی دارم، افزود: زمانی که شعری کتاب می شود، عوامل انتشارات نیز مانند برنامه ریزی ها در شکل گیری کتاب نقش دارند. و من جایزه ام را تقدیم می کنم. جا دارد از آقای مجید زارع برای طراحی جلد کتاب های شعرم تشکر کنم.

در پایان به برترین های بخش های مختلف جوایزی اهدا شد. نیما اکبر هانی با رمان دهلیز، لیلا نظری گیلان با مجموعه خاطرات حاج جلال، سرباز روح الله رضوی از کشمیر تا کاراکاس، سعید عالمیان برای داستان می گویم و صبا بابایی مادر یک شهید ژاپنی که راوی کتاب است. از «مهاجر خورشید است» تقدیر شد. همچنین از خانواده مرحوم حمید علیدوستی شهرکی نویسنده کتاب اخیراً درگذشته برشکن تجلیل شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید