برگزیدگان جشنواره جابربن حیان در قزوین تجلیل شدند

سید یدالله حسینی در این مراسم گفت: امروز جزو دانش آموزان پرتلاشی هستیم که هر کدام موفق به خلق آثار مداحی شده اند.

وی افزود: حضور روسای نواحی آموزشی در این جشنواره اهمیت رشد و توسعه و مهارت آموزی دانش آموزان را نشان می دهد.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان قزوین گفت: در دو سال اخیر و در دوران اپیدمی تاج، حمایت چشمگیر معلمان کمک شایانی به آموزش و پرورش کرده است.

695f3831 c071 458c 83ed 0461b572e29b خبر خاکستری

وی گفت: دانش آموزان آینده سازان کشور هستند و در این جشنواره دانش آموزانی حضور دارند که هر کدام دارای ایده های خلاقانه و بدیع هستند که می تواند برای کشور ارزشمند باشد.

حسینی گفت: یکی از سیاست ها در حوزه آموزش ابتدایی این است که بتوانیم به همه دانش آموزان مهارت های زیادی بیاموزیم چرا که امروز دنیا به شدت تغییر کرده و نظام آموزشی بدون مهارت، نظام آموزشی مرده است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به تحولاتی که امروز در دنیا به وجود آمده است، مدرسه ای که نتواند مهارت های مختلف را به دانش آموزان بیاموزد قطعا نمی تواند راهگشای مشکلات آینده کشور باشد و محور آموزش باشد.

6a85f4d5 8cd6 41e7 a169 5b45852ab13f خبر خاکستری

این مسئول گفت: امروز برای رشد و توسعه کشور به معلمان و مدارسی نیاز داریم که بتوانند مهارت های لازم را به دانش آموزان بیاموزند.

وی افزود: مهارت یعنی استاد شدن در رشته، هنر و صنایع دستی و زمانی که انسان مهارتی را یاد می گیرد آن را مادام العمر فراموش می کند در حالی که مطالب و آرشیوهای شناختی به مرور زمان فراموش می شود.

حسینی تاکید کرد: دانش‌آموزان با آموزش مهارت‌ها احساس هویت می‌کنند و نیروی درونی و اعتماد به نفس پیدا می‌کنند و در نتیجه افراد توانمند و موثر برای پیشرفت کشور تربیت می‌کنند، بنابراین خانواده‌ها باید به این موضوع احترام بگذارند و آن را با چیز دیگری در میان نگذارند.

وی با بیان اینکه دانش آموزان امروزی می توانند زمینه رشد و توسعه آینده کشور را فراهم کنند، گفت: دنیای آینده متعلق به افرادی است که مهارت بیشتری دارند و رشد و توسعه کشور در دستان درجه یک است. افرادی که قدرت خلق کردن دارند.

9ac3a7bf 514d 4abe 94f9 232ae647202d خبر خاکستری

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان قزوین گفت: شروع توسعه هر کشوری باید از پایه های ابتدایی باشد و اگر روحیه تحقیق، تدریس و سخت کوشی جزء عادات رفتاری دانش آموزان دوران کودکی شود، کند شده ایم. پیشرفت کشور

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری که فرمودند «معلم افسران سپاه هستند» اشاره کرد. وی ادامه داد: اگر معلمان می توانستند این مهارت ها را به دانش آموزان بیاموزند در واقع می توانستند باعث رشد و توسعه کشور شوند.

a108baee 663f 47df 9538 4fe1f51e8154 خبر خاکستری

حسینی خاطرنشان کرد: در سالی که مزین به شعار تولید، دانش بنیان و ایجاد اشتغال است، همه مدیران آموزش و پرورش و مدیران مدارس باید یادگیری دانش آموزی را سرلوحه کار خود قرار دهند و آن شعار را عملیاتی کنند، رسالت ما در آموزش ابتدایی این است. آشنایی دانش آموزان با مهارت های مختلف در مدارس.

وی در پایان گفت: امیدواریم با همت مدیران و مسئولان، مهارت آموزی به یک حرکت فراگیر در روستا تبدیل شود و آموزش های مهارتی و جنبش دانش بنیان را گسترش دهیم تا رسالت خود را به شکلی آبرومندانه تدوین کنیم. توسعه کشور».

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید