94 هزار دانش آموز قزوینی در جشنواره جابربن حیان شرکت می کنند

وی افزود: استقبال خوب از جشنواره جابر بینهیان نشان دهنده تمایل مشترک جامعه و خانواده ها برای سوق دادن فرزندان به موضوعات پژوهشی است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: در گذشته تمرکز آموزش بیشتر بر مهارت های شناختی، دانش و حفظ دروس علوم بوده و تمرکز چندانی روی موضوعات پژوهشی نداشته است.

وی بیان کرد: عدم پرداخت کافی برای موضوعات پژوهشی و آموزشی، دانش آموزان دبیرستانی و دانشگاهی را در ارائه فعالیت های پژوهشی با مشکل مواجه می کند و ناگزیر برای انجام این کار به افراد دیگر مراجعه می کنند و یا افراد کمتری را کپی می کنند و می توانند خود محوری انجام دهند. پژوهش.

معلمان نقش ارزنده ای در رشد و تعالی دانش آموزان دارند

سیاهکالی مرادی با اشاره به تاثیر سازنده برگزاری جشنواره هایی مانند جشنواره جابر بینهیان در دوران شکوفایی استعدادهای دانش آموزی گفت: نظام آموزشی.

با تاکید بر اینکه معلمان نقش ارزنده ای در رشد و تعالی دانش آموزان دارند. وی خاطرنشان کرد: هدف از آموزش، آموزش مهارت حل مسئله به دانش آموزان و تربیت افراد نخبه، مبتکر و خلاق است تا بتوانند در زندگی موفق باشند.

این مقام مسئول بیان کرد: متاسفانه امروزه با تحصیلکردگان زیادی مواجه هستیم که علیرغم تحصیلات عالی از مهارت لازم و کار مناسب برخوردار نیستند. اما اگر به سمت مهارت‌های تمرکز در آموزش برویم، دانش‌آموزان با بهره‌گیری از محتوای علمی خلاق و ماهر می‌شوند.

وی افزود: علاوه بر تحقیقات اساسی، آموزش مهارت های زندگی به دانش آموزان ضروری است تا بتوانند از خود محافظت کنند و از بیماری ها، معضلات و آسیب های اجتماعی پیشگیری کنند.

لزوم آموزش مهارت های زندگی از دوران کودکی

مدیرکل آموزش و پرورش قزوین بیان کرد: مهارت های زندگی و رفتار خوب باید از ابتدا به دانش آموزان آموزش داده شود تا در بزرگسالی در مواجهه با مشکلات و درگیری های زندگی بهتر عمل کنند و موثر و موفق باشند مردی برای خانواده. و جامعه بودن.

وی افزود: امیدواریم مدیران مناطق مختلف آموزشی استان، مدیران مدارس و دست اندرکاران آموزش و پرورش کمک کنند تا بتوانیم دانش آموزانی به سبک نظام جمهوری اسلامی ایران تربیت کنیم.

سیاهکالی مرادی در پایان خاطرنشان کرد: اکنون که همه دنیا به ما ظلم می کنند و انواع فشارها و تحریم های اقتصادی را بر کشور تحمیل می کنند، باید به خود اتکا کنیم و از فرصت های موجود استفاده کنیم و استعدادهای دانش آموزانی را شکوفا کنیم که سرنوشت کشور را رقم خواهند زد. در دهه های آینده به ما این امکان را می دهند که در مسیر توسعه حرکت کنیم و در همه زمینه ها جزو کشورهای پیشرو باشیم.

باید بگویم؛ در پایان مراسم اختتامیه دوازدهمین جشنواره جابر بینهیان و فرصت های مختلف آموزشی از دانش آموزان برگزیده استان در بخش های مختلف تجلیل شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید