از تساوی دربی تهران تا عروسی اصفهان!/ رکورد 100 درصدی سپاهان مقابل رقبا

اما اگر از نگاه متخصصان به فوتبال نگاه کنیم و به حال و هوای هواداران اهمیت ندهیم، هر مسابقه به دیگر مسابقات و شرایط جدول مربوط می شود. استقلال به مصاف پرسپولیسی رفت که صدر جدول و رقیبی که همیشه مدعی قهرمانی بود اما نتیجه مساوی شد و به ضرر هر دو بود.

سپاهان سال ها در هر تورنمنت تهدیدی جدی برای استقلال و پرسپولیس بود اما امسال سپاهان ثابت کرد که تیمی متفاوت از همیشه است. تیمی بسیار قوی و پر ستاره که در یک سوم اول فصل استقلال و پرسپولیس را شکست داد!

سپاهان با این شروع سخت و بردهای پیاپی مهارناپذیر بود و گرفتن 4 امتیاز از این تیم باعث برتری استقلال شد. اما حالا به جدول نگاه کنید، یعنی. فولاد پس از انجام بازی های معوقه هفته پنجم که در آن دو تیم استقلال و پرسپولیس با تساوی به پایان رسید و سپاهان دوباره پیروز شدند، این بار فولاد با نتیجه 3 بر یک مجموعه خود را تکمیل خواهد کرد. سپاهان پیش از این تراکتور را برده بود تا رکورد 100 برد مقابل حریفان اصلی داشته باشد!

استقلال در حال حاضر با 12 بازی 25 امتیازی است و همچنان صدرنشین است اما دو رقیب اصلی آبی ها سپاهان و پرسپولیس 11 بازی دارند و با 3 امتیاز باقی مانده احتمال تغییر در جدول وجود دارد.

در حال حاضر تراکتورسازی، ذوب آچان و ملوان به ترتیب با 21، 20 و 19 امتیاز از 12 بازی – تساوی با استقلال – چهارم، پنجم و ششم هستند. یعنی رده های دوم و سوم جدول در اختیار تیم هایی است که بازی کمتری نسبت به آبی ها دارند، یک نگرانی واقعی…

سپاهان در حال حاضر از 11 بازی 24 امتیاز و پرسپولیس از 11 بازی 21 امتیاز دارند و اگر سه امتیاز دیرهنگام این دو رقیب را حذف کنیم، سپاهان با 27 امتیاز در صدر جدول قرار می گیرد و پرسپولیس هم پا به پا است. آبی ها خواهند رسید.

پرسپولیس فصل گذشته در اسفندماه مغلوب سپاهان شد اما در 7 بازی بعدی پیروز شد تا قهرمان شود. سپاهان مقابل ملوان امتیاز کم کرد و حالا استقلال می تواند در دیدارهای بعدی – حتی تا پایان نیم فصل – باز هم با تساوی به پایان برسد. در این صورت آبی ها قطعا صدر جدول را از دست خواهند داد.

برد در دربی می تواند جایگاه استقلال را در صدر جدول تقویت کند و پرسپولیس را کاملا به صدر جدول امیدوار کند. اگرچه قهرمانی میان فصل یک عنوان رسمی نیست، اما از نظر روانشناسی بسیار مهم است. دو پایتخت بزرگ با تساوی این فرصت را از دست دادند و به معنای واقعی جشن شادی در اصفهان برگزار شد.

تساوی در دربی کاملاً به ضرر هر دو تیم و کاملاً به سود سپاهان و اصفهانی بود.