از راه اندازی کمپ اسکان اضطراری در بندرعباس تا تعطیلی ادارات دولتی / دستور وزیر بهداشت برای برخورد فوری با زلزله زدگان


ساعت: 08:34
تاریخ ارسال: 04/11/1401
کد خبر: 1880060

خبر فوری زلزله های صبح امروز هرمزگان؛

پس از وقوع 2 زمین لرزه به بزرگی 6.3 و 6.1 ریشتر و 24 پس لرزه بالای 3 و 4 ریشتر در استان هرمزگان، تاکنون پنج نفر جان خود را از دست داده و خسارات نسبتاً سنگینی در مناطق مختلف وارد شده است. بخش هایی از این استان

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش هرمز؛ پس از وقوع 2 زمین لرزه به بزرگی 6.3 و 6.1 و 24 پس لرزه بالای 3 و 4 ریشتر در غرب استان هرمزگان تاکنون پنج نفر جان خود را از دست داده و خسارات نسبتا سنگینی به نقاط مختلف وارد شده است. تیم های امدادی از سپاه پاسداران هلال احمر به منطقه اعزام شد و استاندار و مسئولان استانی نیز در اولین لحظات پس از زلزله 6 ریشتری خود را به منطقه زلزله زده رساندند.


کسی زیر آوار نیست/ توزیع اقلام امدادی آغاز شده است

استاندار هرمزگان گفت: پس از بررسی های دقیق دیگر فردی زیر آوار نیست و وارد فاز توزیع اقلام امدادی و اسکان اضطراری شده ایم.


7fb92088 b12b 4b52 a8e3 729455e17484 خبر خاکستری


کمپ اسکان موقت در بندرعباس افتتاح شد

با تاکید استاندار هرمزگان، علاوه بر استفاده از ظرفیت سالن های ورزشی برای اسکان اضطراری زلزله زدگان، کمپ اسکان موقت نیز در ورزشگاه خلیج فارس بندرعباس ایجاد شد.

همچنین کمپ موقتی برای اسکان زلزله زدگان توسط جمعیت هلال احمر در شهر بندرلنگ افتتاح شده است.


0f1f3bc4 ab60 485d 9f20 2676d57945e2 خبر خاکستری


تمامی ادارات دولتی هرمزگان امروز «شنبه» تعطیل بود.

ستاد مدیریت بحران استان هرمزگان با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد که به دلیل وقوع زمین لرزه های متوالی در استان، تمامی ادارات و دستگاه های اجرایی کشور در روز شنبه تعطیل است.
سازمان ها و مؤسسات کمکی، عملیاتی و خدماتی به فعالیت خود ادامه می دهند و مشمول این تعلیق نمی شوند. برنامه امتحانات طبق برنامه قبلی برگزار خواهد شد.


3a1bdf2b 512e 4047 9e09 9effc61b3696 خبر خاکستری


دستور وزیر بهداشت برای برخورد فوری با زلزله زدگان هرمزگان

وی دقایقی پیش در گفتگوی تلفنی با رئیس اورژانس کشور و رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان خواستار رسیدگی و آماده سازی فوری بیمارستان های این استان و بسیج تمامی امکانات برای پذیرش مصدومان شد. زلزله شب گذشته هرمزگان.

وی در گفتگوی تلفنی با رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان تاکید کرد: باید به سرعت خدمات درمانی مناسب به آسیب دیدگان زلزله ارائه شود.

وزیر بهداشت همچنین به جعفر میعادفر، رئیس اورژانس کشور دستور بازدید از محل حادثه را صادر کرد.

در این تماس تلفنی دکتر حسین فرشیدی رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با توجه به حضور فعال اورژانس پیش بیمارستانی و کادر درمانی تخصصی برای ارائه خدمات به مصدومان گزارشی از اقدامات انجام شده توسط اورژانس ارائه کرد. وزیر بهداشت، اقدامات تشخیصی و درمانی آسیب دیدگان زلزله را ارائه و آمادگی کامل بیمارستان های هرمزگان را برای اقدامات درمانی خود اعلام کرد.

وی گفت: تیم های واکنش سریع و تکنسین های فوریت های پزشکی به منطقه سایه خوش و سایر روستاهای اطراف بندرلنگ اعزام شده اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در این تماس تلفنی با اشاره به آمادگی تمامی نیروهای اورژانس و کادر پزشکی افزود: تمامی بیمارستان های استان در آماده باش کامل هستند و آمبولانس های این دانشگاه از بندرعباس اعزام شده اند. به مهران به همراه امکانات کامل اورژانس.


تعداد قربانیان زلزله مهران هرمزگان به 5 نفر رسید

مدیرکل مدیریت بحران استان هرمزگان با اشاره به مصدومیت 39 نفر در زلزله صبح امروز گفت: امدادرسانی با تمام امکانات به زلزله زدگان هرمزگان در حال انجام است.

به گزارش روابط عمومی استانداری هرمزگان، مهرداد حسن زاده اظهار داشت: پس از وقوع چندین زمین لرزه مهیب در هرمزگان، تمامی بیمارستان های استان هرمزگان در آماده باش کامل قرار گرفتند.

وی افزود: کادر درمانی و تکنسین های بخش های مختلف نیز در آماده باش هستند و به امداد رسانی و خدمات درمانی می پردازند.

حسن زاده گفت: ارتفاع این زمین لرزه تاکنون 5 فوتی بوده و تعداد مصدومان بستری در بیمارستان های بندرخمیر و لنگ به 39 نفر رسیده است.

وی با بیان اینکه مصدومان تحت مداوا و مراقبت های پزشکی لازم هستند، گفت: عملیات امداد و نجات در حال انجام است و تیم های عملیاتی در مناطق زلزله زده حضور دارند.


اعزام کادر درمانی مدیریت تامین اجتماعی هرمزگان به مناطق زلزله زده

غلام عباس مومنی مدیر تامین اجتماعی هرمزگان در گفتگو با خبرنگار هرمز با اشاره به زلزله ساعتی پیش در غرب استان گفت: در لحظات اولیه وقوع زلزله 1.6 ریشتری در غرب استان. استان ضمن آماده سازی بیمارستان خلیج فارس برای پذیرش و ارائه خدمات درمانی به بیماران. با توجه به خسارات ناشی از زلزله در غرب استان هرمزگان، بلافاصله پس از وقوع اولین زمین لرزه دو دستگاه آمبولانس به همراه تیم پزشکی به مناطق زلزله زده اعزام شدند.

وی ادامه داد: با هماهنگی مدیریت درمان تامین اجتماعی هرمزگان و همچنین بسیج جامعه پزشکی استان; اعزام 2 آمبولانس با یک تیم پزشکی شامل 6 پرستار و یک تیم امداد و نجات با ظرفیت 8 نفر با تجهیزات کامل و ظرفیت تمام داروها به کمک مردم مناطق زلزله زده شتافتند.

مومنی افزود: بیمارستان خلیج بندرعباس شامل اورژانس و بخش های آن نیز آماده ارائه خدمات و پذیرش احتمالی بیماران در مناطق زلزله زده غرب استان است.


8fc7669e f32a 4408 8547 efd5af8c343e خبر خاکستری


اعزام نیرو و اقلام امدادی به کانون زلزله غرب هرمزگان/ قرارگاه اسکان اضطراری در بندرعباس ایجاد می شود.

مختار سلحشور مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان هرمزگان ضمن تشریح آخرین جزئیات زمین لرزه غرب استان گفت: زمین لرزه ای به بزرگی 6.1 ریشتر و عمق 10 کیلومتری زمین را لرزاند. روستای سایه خوش بندرلنگه در ساعت 02:02:07 صبح امروز 20 تیرماه لرزید.

وی افزود: این زمین لرزه 13 پس لرزه را به دنبال داشت که با توجه به شدت زمین لرزه ها در مناطق مختلف استان احساس شد.

مهندس سلحشور افزود: تاکنون 23 نقطه شهری و روستایی کانون زلزله ارزیابی و شدت خسارت در روستاهای سایه خوش، دژگان، کوشک، هاشم حود تایید شده و بررسی ها همچنان ادامه دارد.

وی ادامه داد: 15 تیم عملیاتی شامل 60 نیروی عملیاتی و یک تیم اورژانس به مناطق زلزله زده اعزام شده و کمک ها به منطقه در حال ارسال است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر هرمزگان در پایان از راه اندازی کمپ اسکان اضطراری در بندرعباس خبر داد و گفت: به نفع شهروندان بندرعباسی، کمپ اسکان اضطراری 20 هزار نفری در ورزشگاه خلیج فارس در حال ایجاد است. مردم.”

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید