از راه اندازی بیمارستان صحرایی تا راه اندازی 3 مرکز اطلاعات و اسکان

وی افزود: این بیمارستان کاملا مجهز است و تا بازگشت زائران کار می کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان تصریح کرد: این کلینیک ها و پایگاه های سیار علاوه بر مراکز و پایگاه های خدمات بهداشتی موجود که از قبل خدمات رسانی می کردند، ارائه شد.

عبدالملکی افزود: پایگاه سیار فوریت های پزشکی و درمانگاه مستقر در بیمارستان سیار شهید ماموستا محمد شیخ الاسلام مجهز به تجهیزات مدرن و با بهره گیری از کادر مجرب پزشکی، بهداشتی و اورژانس آماده ارائه خدمات با کیفیت به زائران هستند.


61591cbb af12 437e 92c1 ef57685c7c5e خبر خاکستری


مراسم اربعین نماد ارادت مسلمانان سراسر جهان به خاندان رسول الله (ص) است.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: مراسم اربعین حسینی نماد ارادت مسلمانان جهان به خاندان رسول الله (ص) و افتخار بزرگی برای ما کردستان است. برای پذیرایی از زائران امسال

استاد فایق رستمی گفت: همه مسلمانان برای خاندان رسول الله (ص) احترام خاصی قائل هستند و اهل سنت کردستان نیز از این امر مستثنی نیستند.

وی افزود: ما اهل سنت معتقدیم هر مسلمانی که بر ایمان دینی خود ثابت قدم باشد و عشق به اهل بیت رسول الله (ص) تا پایان عمر در وجودش متبلور باشد بهشت ​​را نصیبش می شود.

امام جمعه سنندج در ادامه سخنان خود به موافقت وزارت کشور برای تردد زائران اربعین حسینی از مرز رسمی باشماق مریوان اشاره کرد و گفت: پذیرایی از زائران حسینی برای ما کردها افتخار بزرگی است.

ماموستا رستمی از اربعین حسینی به عنوان نمادی بزرگ که نشان دهنده وحدت مسلمانان است یاد کرد و گفت: بسیار خرسندیم که مرزهای کردستان گام های راهیان نور حسینی است.


72d02cfe 2cce 4b08 b248 0c7ea1533dc2 خبر خاکستری


راه اندازی 4 موکب برای استقبال از زائران اربعین کردستان

مدیرکل کمک ها و امور خیریه کردستان گفت: با همکاری متولیان امر خیریه چهار موکب پذیرایی از زائران اربعین در شهرهای سنندج، مریوان، بیجار و مرز باشماق تشکیل شد.

حجت الاسلام محمد کاروند گفت: برای اولین بار شاهد عبور زائران اربعین حسینی از استان کردستان و مرز باشماق مریوان به عراق هستیم و این نعمت نصیب مردم متدین استان برای میزبانی از کاروان ها شده است. حضور زائران اربعین در پاسگاه های مرزی .

وی افزود: در این راستا چهار موکب در شهرهای سنندج، بیجار، مریوان و مرز باشماق برای استقبال از زائران اربعین برگزار شد.

مدیر کل کمک ها و امور خیریه استان کردستان اعلام کرد: این موکب ها از محل نیت های اهدایی مربوط به نیت مهرماه شهادت سیدالشهدا امام حسین (ع) برگزار می شود و پذیرای نمازگزاران و عزاداران است. اربعین حسینی به مدت 15 روز.


bdfa4fb3 4520 4ac4 8272 2ef79c5d9758 خبر خاکستری


زائران نیمه شمالی کشور برای اربعین مرز باشماق را انتخاب کنند

فرماندار مریوان گفت: با توجه به توصیه ستاد اربعین و با توجه به نزدیک بودن و مناسب بودن مسیر، بهتر است زائران استان های شمالی کشور مرز باشماق مریوان را برای سفر انتخاب کنند.

اسماعیل احمدی گفت: از صبح دیروز تردد زائران از مرز رسمی باشماق به سمت قبور پاکان آغاز شده و خوشبختانه تمامی امور با هماهنگی و انسجام مثال زدنی در حال انجام است.

وی اضافه کرد: علاوه بر اقدامات انجام شده برای تسهیل تردد زائران در شهرستان مریوان، با تجهیز دو سالن ورزشی، فعالیت ستاد اسکان آموزش و پرورش و بسیج تمامی امکانات گردشگری، زمینه برای فراهم شدن زمینه فراهم شده است. گنجایش 5 هزار روح

فرماندار مریوان اعلام کرد: ظرفیت پارکینگ 20 هزار خودرو در مرز باشماق فراهم شده و 100 وسیله نقلیه عمومی برای انتقال زائران از شهرستان به مرز در نظر گرفته شده است.

احمدی افزود: موکب با امکان اسکان 10 هزار نفری در استان سلیمانیه عراق آغاز شده است.

وی گفت: مرز باشماق تنها مسیری است که اتوبوس ها در بغداد بیش از سه ساعت توقف دارند و زائران در این توقف می توانند به سایر نقاط بغداد بروند.


939f81cc c21c 4ffe b562 5a5e17347530 خبر خاکستری

دیدگاهتان را بنویسید