ساخت بیمارستان صحرایی در روستای عسوله و اعزام تیم های پزشکی تخصصی به مناطق فقیرنشین


ساعت: 13:48
تاریخ ارسال: 1401/10/08
کد خبر: 1920638

همزمان با فرا رسیدن دهه بصیرت تیم های تخصصی پزشکی و درمانی به روستای آساوله و مناطق فقیرنشین کردستان اعزام شدند تا خدمات درمانی رایگان ارائه کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش کُردتودی، پیش از ظهر امروز و همزمان با فرا رسیدن دهه ی روشنفکری، به همت بسیج دانشجویی سپاه بیت المقدس کردستان، بیمارستان صحرایی در روستای آساوله افتتاح شد.

بر اساس این گزارش، توحید رستمی، رئیس سازمان بسیج دانشجویی بیت المقدس کردستان در گفتگو با خبرنگار ما گفت: گروه جهادی بسیج دانشجویی به منظور ارائه خدمات دینی به مردم، بیمارستان صحرایی را در مناطق فقیرنشین برپا کرد. مردم در روستای آسوله تاسیس شد و در 8 و 9 آذرماه برگزار می شود

وی در خصوص ارائه خدمات رایگان در این بیمارستان افزود: خدمات رایگان دندانپزشکی، داخلی، متخصص زنان و زایمان و روانشناس در این محل ارائه می شود.

رستمی ادامه داد: علاوه بر این آزمایشگاه در این بیمارستان افتتاح می شود و افرادی که نیاز به آزمایش دارند در این مکان معاینه می شوند.

وی افزود: این بیمارستان داروهای رایگان ارائه می کند و در صورت تشخیص پزشک مبنی بر نیاز به درمان در مراکز تخصصی، به صورت رایگان به مراکز تخصصی معرفی می شوند.


ما حتی راه حلی برای درمان سرماخوردگی نداریم

یکی از اهالی روستای آساوله که به همراه فرزندش از این بیمارستان صحرایی بازدید کرده است در رابطه با مشکلات بهداشتی این روستا گفت: روستای آساوله مرکز درمانی مناسبی ندارد و حتی برای سرماخوردگی هم نمی توانیم به پزشک متخصص مراجعه کنیم. “

وی ادامه داد: خوشبختانه این مرکز در این مدت بسیاری از مشکلات درمانی ما را برطرف خواهد کرد و امیدواریم در حوزه بهداشت و درمان توجه ویژه ای به این روستا شود.

یکی دیگر از اهالی روستای آسوله در گفتگو با خبرنگار ما با بیان اینکه این روستا هیچ گونه امکاناتی ندارد، اظهار کرد: فقط یک داروخانه کوچک داریم که ساعت 14 تعطیل می شود.

وی ادامه داد: اگر به یک بیماری ساده مثل سرماخوردگی مبتلا شدیم باید به شهر سنندج بیاییم تا به پزشک مراجعه کنیم.


حضور بیش از 30 پزشک و پرستار در روستای آساوله

سیدحمزه موسوی مسئول عملیات جهادی محله بسیج دانشجویی نیز در گفتگو با خبرنگار ما از حضور بیش از 30 پزشک و پرستار در روستای عسوله خبر داد و گفت: در مناطق مختلف و در صورت نیاز، نیروهای ضربت مختلف ما در حال تلاش هستند. به مردم باید خدمات رسانی شود و هم اکنون نیز این خدمات در مناطق محروم در دستور کار است.

وی با اشاره به اعزام دوره ای کادر پزشکی به مناطق محروم افزود: یکی از برنامه های گروه های جهادی پزشکی بازدید از مناطق محروم است و این برنامه به صورت دوره ای در سراسر استان انجام می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید