اعزام 4900 جهادگر بسیج جامعه پزشکی به مناطق فقیرنشین خراسان شمالی


ساعت: 14:38
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۰۱
کد خبر: 1912925

رئیس بسیج جامعه پزشکی حضرت جوادالائمه(ع) خراسان شمالی گفت؛

مسعود شمشیریان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 83 تیم پزشکی، 36 تیم پزشکان متخصص، 23 تیم دندانپزشکی شامل 4 هزار و 900 نفر برای ارائه خدمات جهادی به مناطق کم برخوردار خراسان شمالی اعزام شده اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مسعود شمشیریان رئیس بسیج جامعه پزشکی حضرت جوادالائمه(ع) خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار عصرترک در بجنورد در خصوص برنامه های هفته بسیج در این استان اظهار داشت: 22 تیم پزشکی در قالب رحمان راهیان نور. طرح شهید شامل 110 نفر، تیم پزشکی تخصصی متشکل از 30 نفر شامل متخصص زنان، داخلی و اطفال به مناطق فقیرنشین استان اعزام شده و در این هفته در حال ارائه خدمات هستند.

وی ادامه داد: گروه بسیج جامعه پزشکی از ابتدای سال جاری تاکنون 83 تیم پزشکی در قالب طرح شهید رهنمون شامل 2 هزار و 596 نفر و 36 تیم پزشکی تخصصی و فوق تخصصی در قالب 1539 نفر به مناطق نیازمند ارائه شده است

این مسئول افزود: همچنین در هفت ماهه امسال 23 تیم دندانپزشکی شامل 765 نفر برای ارائه خدمات کشیدن دندان، عصب کشی، ترمیم و جرم گیری دندان به مردم ساکن در مناطق فقیرنشین خراسان شمالی اعزام شدند.

شمشیریان با اشاره به اینکه طرح ناصرین از اول آبان ماه سال گذشته با همت بسیج اقشار راه اندازی شد، بیان کرد: در این طرح افراد نیازمند به خدمات بهداشتی، درمانی، دارو و دستگاه تنفسی، مشاوره مذهبی، اعزام مبلغان و مدا به تشریفات، مشکلات عشایر و اعزام پزشک دامپزشک از موارد مشمول این طرح است که ارائه شده است.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر این مشاوره در زمینه پروژه های مهندسی و ساختمانی، مشکلات تجاری و تعمیر لوازم خانگی، مشاوره در باغبانی و کشاورزی، کشاورزی و دامپروری، مشاوره شغلی و کارآفرینی، مشاوره امور زنان و مشکلات خانواده، مشاور حقوقی، شناسایی نیازمندان و گروه های جهادی اعزامی در مرکز استان و شهرستان ها از دیگر خدمات ارائه شده در این طرح است.

رئیس بسیج جامعه پزشکی حضرت جوادالائمه(ع) خراسان شمالی گفت: افرادی که تمایل به استفاده از این خدمات را دارند می توانند با شماره گیری 3124 در ساعات اداری از خدمات بهره مند شوند.

وی بیان کرد: در اجرای طرح ناصرین سال گذشته 75 دستگاه اکسیژن ساز به خانواده های نیازمند و 45 مشاوره تلفنی، 318 مورد خدمات در منزل، اهدای 1300 بسته معیشتی، پیگیری 24 مورد مشکل ناباروری، 73 مورد تحویل داده شد. با تلاش بسیج جامعه پزشکی خدمات درمانی به کلینیک ها و بیمارستان ها جهت دریافت خدمات هدایت می شود.

شمشیریان یادآور شد: در اجرای طرح روح و جوانان جمعیت 6 مربی در رابطه با مشاوره قبل از ازدواج استخدام شدند و سمینار آموزشی نجات فرزند از سقط جنین برای پرستاران بیمارستان امام علی (ع) برگزار شد. ) و ماماهای بیمارستان بنت آل به بادجنورد می روند

این مسئول خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون با نگهداری 34 پست بهداشتی به 2 هزار و 766 نفر خدماتی همچون کنترل فشار خون، تست قند خون و آموزش بهداشت ارائه شده است.

وی ادامه داد: با شروع طرح شهید سلیمانی در ایام کرونا، پایش، ردیابی و مراقبت از افراد مشکوک و مبتلا قبل و بعد از پذیرش در بیمارستان و بستگان فرد مبتلا از اوایل دهه 1400 آغاز شد.

شمشیریان یادآور شد: از ابتدای سال 1400 با آغاز طرح شهید سلیمانی در خراسان شمالی، 113 تیم دیده بانی در قالب 267 بسیجی، 545 تیم پشتیبانی در قالب 1320 بسیجی، 220 تیم مراقبتی در قالب 289. بسیجیان استان خراسان شمالی مشغول خدمات رسانی بودند.

این مسئول افزود: نکته قابل توجه این است که در ایام کرونا با راه اندازی شیفت ایثار و حضور داوطلبانه بسیجیان در مراکز درمانی کرونا، 210 نیروی بسیجی، 1.17 نوبت در هشت بیمارستان و مرکز درمانی کرونا در سال جاری انجام شد. استان.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید